Gammal betongho som användes för vatten med förfallen pump i närheten, på en tomt vid en å.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal betongho som eventuellt använts som vattenkar, förfallen, omgiven av skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal betongho som använts som vattenkar, delvis fylld med jord och skräp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal betongho (vattenkar) på en tomt med skog i bakgrunden och utspridda föremål runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Vi har två sådana här betonghoar på tomten. Enligt vad folk säger så har de tidigare nyttjas som kar för vatten där oxar eller hästar fått dricka. Det finns även en gammal, mer eller mindre helt förfallen och sönderrostad pump i närheten. Tomten ligger ligger vid en å.

Den som byggde huset var dock lite speciell vad jag förstår, och det är kanske inte helt omöjligt att han faktiskt har byggt den själv för att få vatten till huset. Kanske långsökt, men möjligt?

Om vi ska riva den hur går vi bäst tillväga? Det är betong, ingen aning om vilken sort. De har sannolikt funnits där sedan före 50-talet, då husen byggdes.

Den har förstås ett historiskt värde. Därför tänkte vi behålla den andra, som står bättre till och göra något kul av.
 
  • En gammal betongho som eventuellt använts som vattenkar, omgiven av skogsväxtlighet och lite skräp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal betongho som kan ha använts som kar för djur och är fylld med jord och löv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!

Hur har det gått? Jag ska göra ett liknande jobb själv snart o vet inte heller hur jag ska bära mig åt.

I mitt fall är det ett stående kar.
 
Hej! Det blev ingen rivning. Skjutit upp projektet till nästa år. Lutar åt att det kanske får stå kvar ändå. Hör gärna av dig om du lyckas riva ditt :)
 
Hej!


Nu har jag rivit min gatsten byggd rök ugn med en betongplatta på toppen och botten.

En bilningshammare på 18 kg från bauhaus gjorde jobbet.

Lycka till med ditt (om det fortfarande finns kvar)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.