S Stefan1972 skrev:
Fast 420kr inkluderar ju knappast jobbet iallafall........Dessutom är livslängden alltid tveksam på skitlager. En del går i flera år och en del en vecka..........Vilket man får vet man först efteråt,
Vilket jobb?
Det är ju komplett?
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Kan du länka till vad du hittat?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Kan du länka till vad du hittat?
Hallå där, kolla in RIDEX Hjullagerssats i AUTODOC-appen https://m.autodoc.se/ridex/7999703
Något billigare i appen.
 
Ska ju fortfarande pressas.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Måste pressas som sagts tidigare, till skillnad från tidigare v70 o 850 där navet och lagret sitter bultat i spindeln.
https://m.autodoc.se/ridex/7999777

Prova prata med lokala verkstan om dom kan pressa åt dig för en rimlig peng (min lokala tar 200-300 kr för att pressa ur o i ett lager)
 
Jag bytte lager på min audi och tog bort det gamla med vinkelkap och huggmejsel, sen monterade det nya genom att lägga en del i frysen och den andra i ugnen på 50 gr, lagret gled på med bara handkraft. Nu ser det här lagret annorlunda ut, men ibland går saker att lösa utan rätt verktyg
 
Mazen Mazen skrev:
Måste pressas som sagts tidigare, till skillnad från tidigare v70 o 850 där navet och lagret sitter bultat i spindeln.
[länk]

Prova prata med lokala verkstan om dom kan pressa åt dig för en rimlig peng (min lokala tar 200-300 kr för att pressa ur o i ett lager)
Det gjorde jag när jag skulle byta kompaktlager på min Fiesta, bara att pressa i det gamla i det nya skulle kosta mer än en 10-tons press på jula... Jag köpte pressen....
 
Ja se är skillnad på om lagret ska pressas i/ur eller om det är bultat. På kompisens xc90 från 2012 så är lagrena enbart faskruvade så de bytte vi lätt med vanlig hylsnyckel.
 
Jag bytte fram på min v50 med hjälp av verktyget från biltema, gick smidigt och man slipper demontera spindeln från bilen.
 
Jag har bytt lager med grov gängstång stora brickor och hylsor.. Dock inte v70
 
Jo såg verktyget på biltema men 1700kr var kraftigt
 
R Rolle85 skrev:
Jo såg verktyget på biltema men 1700kr var kraftigt
Lägg några hunkor hos din lokala mek och få det gjort... Sedan bara att bulta dit igen.
 
Jo jag inväntar ny spindel och lager
 
Är väl risk att du åker på en hjulinställning också om du plockar ur hela spindeln.
 
Njae kanske men tänkte inte röra på annat än muttrar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.