Hej!
Jag ska byta köksblandare i köket med hjälp av en rörmokare. Jag behöver då veta huruvida man kan stänga av vattnet inne i min lägenhet eller om jag behöver stänga av vattnet för hela huset.
Kan någon hjälpa mig med hjälp av denna bild?
Stort tack på förhand!
 
  • Köksrör med avstängningsventil för att stänga av vattnet vid byte av köksblandare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är inte ballofixer, kolla på andra ställen - Vart kommer vattnet i köket ifrån?! Badrummet?! Har du möjligtvis en lucka någonstans i lägenheten, kanske i badrummet som går att öppna med ventiler i kanske!?
 
slacker slacker skrev:
Det där är inte ballofixer, kolla på andra ställen - Vart kommer vattnet i köket ifrån?! Badrummet?! Har du möjligtvis en lucka någonstans i lägenheten, kanske i badrummet som går att öppna med ventiler i kanske!?
tack för svar!! Nu har jag röjt runt och hittat rätt hoppas jag? Två kopparledningar med mätaranslutningar monterade på en betongvägg, markerade med vita isoleringsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
A Anders1953 skrev:
tack för svar!! Nu har jag röjt runt och hittat rätt hoppas jag?[bild]
Där har du dina ballofixer!

Nu gäller bara att de funkar efter alla år. Ibland kan de få problem när de inte har motionerats (man har vridit på dem) regelbundet. Det som kan hända är att de sitter fast och inte går att vrida på eller att de börjar droppa vatten när man vridet på dem. Men nu ska vi inte måla fan på väggen, de funkar nog om de har använts i modern tid!
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Där har du dina ballofixer!

Nu gäller bara att de funkar efter alla år. Ibland kan de få problem när de inte har motionerats (man har vridit på dem) regelbundet. Det som kan hända är att de sitter fast och inte går att vrida på eller att de börjar droppa vatten när man vridet på dem. Men nu ska vi inte måla fan på väggen, de funkar nog om de har använts i modern tid!
Vad bra! Och nu förstår jag bättre hur det fungerar. Då håller jag tummarna att de funkar fint fortfarande. Stort tack för hjälpen! Det uppskattas verkligen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.