Hej,
jag tänkte bygga ett trädäck uppe på mitt ca 3x3 m tak. Taket lutar lite.
två funderingar
1. Är det OK att placera reglarna direkt på pappen? Ja man kan ju lägga en extra bit papp.
2. Hur fäster man däcket smartast så det inte "glider" ned eller blåser bort?

Har någon gjort likande jobb med framgång? Skulle vara mycket tacksam att höra era erfarenheter.

Tack på förhand
//Urban
 
Urban bollö Urban bollö skrev:
Hej,
jag tänkte bygga ett trädäck uppe på mitt ca 3x3 m tak. Taket lutar lite.
två funderingar
1. Är det OK att placera reglarna direkt på pappen? Ja man kan ju lägga en extra bit papp.
2. Hur fäster man däcket smartast så det inte "glider" ned eller blåser bort?

Har någon gjort likande jobb med framgång? Skulle vara mycket tacksam att höra era erfarenheter.

Tack på förhand
//Urban
med risk för att man får reda på att man gjort fel så frågade jag våra byggare om precis detta. Jag fick rådet extra papp och sedan direkt på och att det inte behövdes fixeras eftersom det inte lär flyga iväg med tanke på tyngden. Nu har det stått så i fem år.
 
Nissens
Urban bollö Urban bollö skrev:
Hej,
jag tänkte bygga ett trädäck uppe på mitt ca 3x3 m tak. Taket lutar lite.
två funderingar
1. Är det OK att placera reglarna direkt på pappen? Ja man kan ju lägga en extra bit papp.
2. Hur fäster man däcket smartast så det inte "glider" ned eller blåser bort?

Har någon gjort likande jobb med framgång? Skulle vara mycket tacksam att höra era erfarenheter.

Tack på förhand
//Urban
Jag har motsvarande på mitt hus, men på plåttak. Jag lade om det för ett tag sedan efter 16 år, och de hade lagt däcket flytande på plåten, det såg jättefint ut under. Så lite extra papp bara så kan det nog flyta. Räcket är ett U, och ändarna sitter i huset.
 
hej Per och Nissens,

Tack för snabba och bra svar. Det verkar som att jag endast skall lägge den på pappen .
jag återkommer med resultat.

//Urban
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.