Hej

Har sökt lite över hela nätet men kan inte hitta ett par delar som jag skulle behöva till min Norlett 6006 jordfräs.
Mailade bla Norska Norlett service men de sa bara Nei. Allt har utgått.

Det jag behöver är
Handtaget för driften framåt
Vajern för driften framåt samt bakåt

Och skulle någon ha en partslist skulle det vara mycket tacksamt!
 
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
Hej

Tackar har kollat på dessa manualer tidigare.. Men det är till en äldre årgång. Men de beskriver ju hur mycket fungera.. Och det är samma princip på min. Tyvärr så stämmer inte alla reservdelsnummer.

Jag hade ju helst vilja ha tag i delarna från något reservdelslager eller något sådant.

Synd att det är så svårt att hitta delar. Till äldre egnelska motorcyklar finns det ju massor.. Men till norlett jordfräs.. Inte helt mycket förutom remarna.
 
Har för mej att Norlett gick upp i Partner.Som
Blev Husqvarna sen.Kolla hos verkstad som
varit i gång i många år
 
  • Gilla
klorena
  • Laddar…
Har någon något tips om någon verksta som varit öppen länge som skulle kunna ha lite reservdelar på hyllan??
 
Hej! även jag söker vajer 1.9 mm till Norlett 6006. Har du hittat någon som säljer? Vänligen, michelle
 
Inte en susning men går det inte att köpa en vajer på metervara då och det finns olika vajerlås .Mät hur lång den ska vara och se fetr vad som behövs i lås. Om jag inte har fel så finns vajerhölje med på metervara.Tror det blir enklast, då Norlett är borta.
 
Hojta gärna till om du sett var man kan köpa på metervara Jag har inte hittat tyvärr.
 
A
M michellea skrev:
Hojta gärna till om du sett var man kan köpa på metervara Jag har inte hittat tyvärr.
Biltema har till mc.
jag brukar köpa dessa till gräsklippare mm..
 
A
vilken 6006 är det?
2 wheel eller 1...
 
N nmd skrev:
Hej

Har sökt lite över hela nätet men kan inte hitta ett par delar som jag skulle behöva till min Norlett 6006 jordfräs.
Mailade bla Norska Norlett service men de sa bara Nei. Allt har utgått.

Det jag behöver är
Handtaget för driften framåt
Vajern för driften framåt samt bakåt

Och skulle någon ha en partslist skulle det vara mycket tacksamt!
Har en norlett 6006 som jag ska sälja.
Mvh Torbjörn Wendel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.