Köpte en KitchenAid heavy duty 6,9 liters, modellen där skålen lyfts upp, i mellandagarna som redan har varit inne för reparation en gång då den har ett konstigt klickande ljud när man kör med degkrok. Motorn och växellådan byttes men ljudet är kvar och har nästan blivit värre!. Har sökt som en tok på nätet och där en del hävdar att det är så och inte finns något att göra och att det kommer från den roterande delen där kroken sitter. Så nu undrar jag uppgivet: Ni som har en KitchenAid hur låter den när ni blandar deg? :thinking::rolleyes:
 
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Köpte en KitchenAid heavy duty 6,9 liters, modellen där skålen lyfts upp, i mellandagarna som redan har varit inne för reparation en gång då den har ett konstigt klickande ljud när man kör med degkrok. Motorn och växellådan byttes men ljudet är kvar och har nästan blivit värre!. Har sökt som en tok på nätet och där en del hävdar att det är så och inte finns något att göra och att det kommer från den roterande delen där kroken sitter. Så nu undrar jag uppgivet: Ni som har en KitchenAid hur låter den när ni blandar deg? :thinking::rolleyes:
Har en liknande, inget klickande ljud
 
  • Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
Samma här. Inget klick. Fast det är ingen heavy duty, utan en Artisan 4,8 om det gör någon skillnad.
 
  • Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
Tror inte det gör någon skillnad. Det verkar som att ljudet uppstår av momentet som bildas när man blandar deg. Hur mycket degvätska / mjöl bakar du med?
 
Inte bara kroken som slår i skålen?
 
S Strangelove skrev:
Inte bara kroken som slår i skålen?
Nope tyvärr inte. :p
 
Kontaktade supporten så nu åker maskinen iväg igen! :rolleyes:
 
Efter mycket väntan fick jag igår en pappersavi för påminnelse (!) om ej uthämtat paket...
Postmord har tydligen inte lyckats få tag på mig...men nu väntar jag på att paketet ska levereras hem. Fortsättning följer...
 
  • Skärmdump av paketspårningsapp som visar statusuppdateringar för en försändelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vem vet. Här åker kanske din maskin iväg till dig Blå lastbil med texten "poshnor" parkerad vid en terminal med skylten "Gate A".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.