Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Då återstår bara att flytta bort möblerna vid tillträdet och han nekar att betala för dom. Ev lite lätt utpressning genom att hota med att skvallra till styrelsen som kanske sätter stopp för den olovliga 2:ahandsuthyrningen...
Tänkt på det där med styrelsen, men problemet är då att jag löper risken att få otrevligt besök...
 
Skriver detta svar ifall någon googlar och hittar den tråd.

Det jag kommer att göra är att lägga upp allt på köp/sälj sidor. Imorgon ska jag även ringa Erikshjälpen och se hur det går till när de hämtar upp saker o ting.

Har jag tur, så får jag sålt på det dyraste. Resten (förutsatt att de kan) låter jag Erikshjälpen ta, alternativt att jag får åka med det till soptippen.

Har iaf lärt mig en läxa i allt detta. Skulle ha fått det skriftligt och krävt betalt direkt! Lätt o va efterklok...
 
  • Gilla
klaskarlsson och 9 till
  • Laddar…
G Guest2021 skrev:
Tänkt på det där med styrelsen, men problemet är då att jag löper risken att få otrevligt besök...
Med den tron om köparen skulle jag inte bråka, utan som du säger försöka snabbt sälja det som går och skänka bort/slänga resten.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Med den tron om köparen skulle jag inte bråka, utan som du säger försöka snabbt sälja det som går och skänka bort/slänga resten.
Kanske överdriver något, men där jag bor idag tror jag det hör till det normala att folk känner folk som tillhör otrevliga kretsar. Alltså ingen risk jag vill ta...
 
P
Vad glad att du fick lite tid på dig..

Sålde ett hus för ett antal år sedan där köparna ville köpa lampor, nån byrå, gardiner etc men också en stor! spegel som fanns i ett dressingroom.
Vi kom överens att vissa saker byttes mot flyttstädning och andra mot dvs avgifter.
När vi sitter på banken på överlåtelsedagen så säger de att den där spegeln ville de nu inte ha....... what?
Då vi skulle flytta 60mil så hade allt redan flyttats och jag hade bilen fylld med det sista och det fanns inte plats för den spegeln.
Jag sa att de fick fixa det på något annat sätt.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
P PappasHammare skrev:
Vad glad att du fick lite tid på dig..

Sålde ett hus för ett antal år sedan där köparna ville köpa lampor, nån byrå, gardiner etc men också en stor! spegel som fanns i ett dressingroom.
Vi kom överens att vissa saker byttes mot flyttstädning och andra mot dvs avgifter.
När vi sitter på banken på överlåtelsedagen så säger de att den där spegeln ville de nu inte ha....... what?
Då vi skulle flytta 60mil så hade allt redan flyttats och jag hade bilen fylld med det sista och det fanns inte plats för den spegeln.
Jag sa att de fick fixa det på något annat sätt.
Idioti på hög nivå! Hoppas det löste sig för din del iaf
 
Vi sålde vår lägenhet med möblerna men såg då till att ta fram ett separat avtal som signerades i samband med kontakskrivningen...
 
  • Gilla
Peternow och 3 till
  • Laddar…
Om köparen har köpt lägenheten i syfte att hyra ut den och inte bosätta sig där själv, så är risken stor att han eller hon inte blir godkänd som medlem i föreningen.
 
  • Gilla
ullis54
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.