Hej,

Jag hyr en liten källarlokal på ca 20m² som jag använder lite som verkstad. Betong i väggar/golv/tak.
Jag hade tänkt slänga in ett torkskåp där nere, utan tillgång till ventilation (finns 1 fönster ut, that's it).

Tanken med torkskåpet är att jag skall efterbehandla epoxylagningar i ca 12-24h som jag gör i min "verkstad".

Jag undrar vilka konsekvenser detta kan få? Det som finns där nere är lite verktyg, bokhyllor samt lite kolfiber material. Så det är inget som jag är rädd om på så sätt...

*Jag skall först kontakta min hyresvärd och se så att det är, och om det är OK, vilka problem kan jag eventuellt bemöta? Hur mycket varmluft/fukt är det som egentligen pumpas ut?

Tacksam för tips!

mvh,
 
Mängden fukt som 'pumpas ut' beror på hur mycket fukt som finns i sakerna du torkar.
 
useless useless skrev:
Mängden fukt som 'pumpas ut' beror på hur mycket fukt som finns i sakerna du torkar.
Minimalt tänker jag då det oftast handlar om 10-15g epoxylim i färdiga kolfiberkonstruktioner
 
Finns varianter som inte kräver frånluft men dom har ngt lägre temperatur om det nu har en påverkan på epoxy
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.