Visst får man in en diskmaskin i bagaget på en hyfsat normal kombi?
Jag har en XC60 och ska till IKEA och tänkte skippa släp.
 
Bara att mäta i bilen 60 bredd, 60 höjd och sådär en 80 på längden.
Tänk på att bakluckan lutar så längden får du mäta 60 cm upp.

Men jag fick in en diskmaskin + verktygslådor i en kombi lite mindre än V70, hur XC 60 ser ut har jag inte en aning om.

Protte
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Borde inte vara några problem
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
ama3282 ama3282 skrev:
Visst får man in en diskmaskin i bagaget på en hyfsat normal kombi?
Jag har en XC60 och ska till IKEA och tänkte skippa släp.
Det är väl fällbart baksäte?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Totte_S
Jag har kört diskmaskin i en VW Golf typ 2 utan problem.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
R
ama3282 ama3282 skrev:
Visst får man in en diskmaskin i bagaget på en hyfsat normal kombi?
Jag har en XC60 och ska till IKEA och tänkte skippa släp.
Köp en cab så är det inget problem. Jag har transporterat diskmaskin i en cab. Bara att fälla ner taket och skjuta fram framsätet och sätta ner. Hur enkelt som helst. Förstår mig inte på folk som åker omkring i fula sossecontainers, som inte ens rymmer en diskmaskin utan skohorn.
 
  • Gilla
Oskpal och 1 till
  • Laddar…
Inga problem, men kartongen är större än maskinen. Jag lastade utan problem i en BMW 3 serie touring. XC60 borde vara rymligare.
 
R radioshack skrev:
Köp en cab så är det inget problem. Jag har transporterat diskmaskin i en cab. Bara att fälla ner taket och skjuta fram framsätet och sätta ner. Hur enkelt som helst. Förstår mig inte på folk som åker omkring i fula sossecontainers, som inte ens rymmer en diskmaskin utan skohorn.
Vad ska du med diskmaskin till? Lägg disken i baksätet och cruisa när det regnar :cool::rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Oskpal och 2 till
  • Laddar…
R
R radioshack skrev:
Köp en cab så är det inget problem. Jag har transporterat diskmaskin i en cab. Bara att fälla ner taket och skjuta fram framsätet och sätta ner. Hur enkelt som helst. Förstår mig inte på folk som åker omkring i fula sossecontainers, som inte ens rymmer en diskmaskin utan skohorn.
Ja att kunna transportera en diskmaskin,va ju inte direkt köpargument för min cab.

De får v70in o släpet ombesörja
 
R radioshack skrev:
Köp en cab så är det inget problem. Jag har transporterat diskmaskin i en cab. Bara att fälla ner taket och skjuta fram framsätet och sätta ner. Hur enkelt som helst. Förstår mig inte på folk som åker omkring i fula sossecontainers, som inte ens rymmer en diskmaskin utan skohorn.
Tramsar du bara, eller menar du verkligen att TS först ska köpa sig en cabriolet och sedan köra de fem milen från IKEA nerkabbat i +2⁰ och regn? Och att detta är det bästa sättet att få hem diskmaskinen?
 
  • Haha
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
R
A andersmc skrev:
Tramsar du bara, eller menar du verkligen att TS först ska köpa sig en cabriolet och sedan köra de fem milen från IKEA nerkabbat i +2⁰ och regn? Och att detta är det bästa sättet att få hem diskmaskinen?
Rimligen är en cab förstabilen, så har man en bil som inte är en cab utgår jag från att man även har en cab. Hur är detta oklart?
 
  • Haha
  • Gilla
McSoftly och 1 till
  • Laddar…
Husbil med diskmaskin kan jag ju förstå men i vanliga bilen...:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Den gick in utan problem. Nu monterad och klar och första maskinen körd.
 
  • Gilla
Tommy Sandgren och 1 till
  • Laddar…
Synd att första maskinen var körd. Bättre lycka med nästa maskin.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi har haft den billigaste diskmaskinen IKEA har och den har fungerat i 15 år. Jag har bytt någon slang och gjort någon lagning men i övrigt får man vara väldigt nöjd. Blev en ny från IKEA.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.