Jag har för mig att man kan låna släp gratis på Byggmax när man handlar där...är det bara nåt jag drömt? Jag sitter just nu och planerar lite men hittar ingenting om det på deras hemsida.
 
Ja, det kan man. (I alla fall kunde man låna släp på Byggmax i Kristianstad för en vecka sedan.) Ring till deras kundtjänst och boka!
 
Jag lånade ett släp från Byggmax för ett och ett halvt år sedan. På väg tillbaka med det tomma släpet blev det flygande besiktning... Inget bromljus och inga bromsar heller... Kolla släpen ni lånar!!
 
De är ofta utlånade, ring och boka i förväg. Sedan när man inte lyckats få tag på ett lånesläp och tvingas hyra istället, så passade jag på att ta en runda till Lövsta med skräp. Och vad ser man då framför sig i den sega kön. Jo ett släp från byggmax med skräp. J...t dålig stil.

De flesta byggmarknader tillahandahåller gratis släp. Betydligt lättare att få tag i ett hos ex. K-rauta.
 
Kollar man inte alltid släp när man lånar? Bromsarna kan ju vara svårt men när jag lånar släp så nog gås lampor och ev skador igenom. utom på mitt eget släp då...
 
styrman1 skrev:
Kollar man inte alltid släp när man lånar? Bromsarna kan ju vara svårt men när jag lånar släp så nog gås lampor och ev skador igenom. utom på mitt eget släp då...
Då kan du få berätta hur en ensam förare bär sig åt för att kolla bromsljuset på ett släp...
 
Jag har kollat bakljusen på bilen genom att backa upp den hyfsat nära en vägg och i innerbackspegeln betraktat reflexerna från baklyktorna i väggen. Jag inser att det är ganska väderberoende, men det har funkat de gånger jag har behövt göra det.
 
Jag tar min rattkrycka och klämmer fast bromspedalen...
Jag sköter hela vårt företags vagnpark så jag är ganska van att besikta och kolla släpvagnar. släp som inte används bara av ägaren slits något fruktansvärt kan jag säga. min privata vagn är det inte många som får låna.
 
Byggmax släpen har dessutom den gamla standarden för el-kontakten. Torsk om du har ny bil med "ny" standard på släpkontakten.
 
BAS skrev:
Byggmax släpen har dessutom den gamla standarden för el-kontakten. Torsk om du har ny bil med "ny" standard på släpkontakten.
Finns adaptrar...
 
Japp, jag vet. Biltema har, men som sagt, då man står där och inte vet att det finns på Biltema och åker runt till ortens mackar så ........... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.