Hej! Mitt första inlägg här på detta fina forum.

Jag håller på att renovera min tvättstuga. I en kåk byggd på 60-talet. Tvättstugan ligger i källaren och har ett målat betonggolv som måste fräschas upp.

Jag tänker att ha fortsatt målat golv och undrar vilken färg jag bör använda. Min första tanke är epoxyfärg för att det ska bli snyggt och lättstädat (hört att biltemas epoxy ska vara prisvärt) Men funkar det på denna typ av golv?
 
Hej Biltemas Epoxi fungerar kanon men har du målat sedan innan på golvet bör du nog slipa bort den gamla färgen innan så att den nya fäster bra
 
Jag köpte 1K Hagmans golfärg på Hornbach.
Fördelen är att man fritt kan välja vilken kulör som helst. Det har hållt bra nu i 5-6år.
 
Om du har tillskjutande fukt så måste du ha en färg som andas
 
K KakelDaniel skrev:
Om du har tillskjutande fukt så måste du ha en färg som andas
Vad jag förstår så gör biltemas epoxy just det? Eller har jag missuppfattat?
 
Sandersson89 Sandersson89 skrev:
Vad jag förstår så gör biltemas epoxy just det? Eller har jag missuppfattat?
Det gör den
 
  • Gilla
Sandersson89
  • Laddar…
W Woundedknee skrev:
Det gör den
Då kör jag på den! Tack för svar
 
  • Gilla
Woundedknee
  • Laddar…
Jag kikade efter diffusionsöppen färg till min källare för ett tag sedan (äldre källare) och då hade biltema en sk mur&putsfärg, det stod på deras sida att denna färg är mycket diffusionsöppen, jag skickade ändå ett mail till deras kundservice då det inte framgick vad det var för färgtyp, fick svaret styrenakrylat...så jag är tveksam till om deras sk diffusionsöppna färger är så bra som det beskrivs, men det är klart det beror ju på hur mycket uppskjutande fukt man har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.