Krilleman Krilleman skrev:
Det är minifördelare som gäller med minischunten M60n.

Se alla tillbehör här:
[länk]

Produktblad:
[länk]
Tack för snabbt svar!
Så det är alltså omöjligt att köra med en Golvvärmefördelare RF1 till Minishunten? Tänker om det är att Minifördelaren är till för minishunten bara men man hade kunnat använda den stora fördelar ändå?

Anledning till att jag frågar är för jag har fått en Minishunt av en polare och har den stora fördelaren liggandes sedan innan.
 
Krilleman
Det går väl att koppla ihop, men jag skulle inte påstå att det följer monteringsanvisningen.

:rofl:
 
Varför koppla en RF 1 när man kan använda en vanlig koppling direkt mot shunten om man ska ha en slinga bara.? Bara onödig kostnad och det finns en vedertagen lösning för 1 slinga.
 
Tack för alla svaren.

@Freddan-70 jag har ju dock inte sagt att jag bara ska ha en slinga?
 
Hur många och långa slingor är det då? Minishunten klarar väl inte av att driva flera långa slingor?
 
P PatricF skrev:
Tack för alla svaren.

@Freddan-70 jag har ju dock inte sagt att jag bara ska ha en slinga?
Jag tänkte att det var en slinga med tanke på att du skrev RF 1 vilket är fördelare för en slinga bara.
 
Krilleman
F Freddan-70 skrev:
Det finns anlutningsrör för att koppla vanlig RF fördelare mot minishunt. [länk]
Se där, den hade jag ingen aning om (y)

Men man kommer ju inte ifrån begränsningen med 60m² golvyta som shunten max orkar.
 
F Freddan-70 skrev:
Det finns anlutningsrör för att koppla vanlig RF fördelare mot minishunt. [länk]
Fasen så bra. Tusen tack!
 
F Freddan-70 skrev:
Jag tänkte att det var en slinga med tanke på att du skrev RF 1 vilket är fördelare för en slinga bara.
ah my bad. Trodde den hette så. Rinkaby Rörs hemsida väjer den billigaste som standard såg jag nu.
Jag har 4 slingor på 50 kvm så Minishunten bör räcka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.