Heij83 Heij83 skrev:
Jag fick förklarat att plyfan tål högre vikt när man ska skruva upp komoden.
Det står väll i BKR eller GVK?
 
I säker vatten finns väl våtrumsväggen beskriven, finns även en aktiv tråd med osb vs plywood
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
@Isak90 Snyggt, av nyfikenhet: Varför plyfa och inte OSB på toaletten? :=)
Precis min fråga med :)

Tänkte om det är pga den är tjockare och därmed kanske mer robust att skruva fast saker i
 
Precis. Tjockare och stabilare att skruva upp saker på.
OSB’n är ju tunnare och lite sämre att skruva upp saker på.

//AA
 
Som flera av er redan svarat så är det stabilare och det regleras i säker vatten om väggens uppbyggnad i våtrum.:)
Diagram över uppbyggnaden av en våtrumsvägg från 2012 med plywood, reglar och tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Hej!

Idag har det varit skitväder så snickarna har grejat på insidan. Resterande 45x45 är på plats runt fönstren och alla enklade innerväggar har fått gips.:)

Innervägg med nyinstallerade gipsskivor och träreglar runt fönster i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innervägg under konstruktion med gipsskivor och synliga träreglar, byggmaterial och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med nya gipsskivor monterade på innerväggar och synliga reglar kring fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nymonterade gipsväggar i ett rum med utskurna öppningar för rörgenomföringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag var förbi en stund efter nattjobbet och påbörjade en nisch till duschen. Måtten blir ca 25cm bred och 40cm hög, funderar på runt 15cm djup det borde väl räcka?:)
Konstruktion av en trävägg med en inbyggd nisch till duschen omgiven av stommarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu är det färdigt för elektriker och de kommer imorgon.:)

//Fredrik
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Hej!

Rörläggaren var förbi och förberedde lite i badrummet. Jag har bistått elektrikern som har börjat komma igång med dosor och slangdragning. På utsidan är panelen på övervåningen uppe även på framsidan, även där saknas några bitar i väntan på plåtslagaren.:)

Omfattande bild på ett pågående badrumsprojekt med väggdosor och rörinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ombyggnadsfas av ett badrum med synliga rör och kablar, isolering och omonterad panelvirke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre stomme av badrum med elinstallationer, gröna dosor på trästomme och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tvåvåningshus under konstruktion med träpanel, omgivet av byggnadsställningar och byggmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Fredrik
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Kul att se hur snabbt det fortskrider. Blir nyfiken på planen framåt. När är inflyttning och när (om?) skickar du hem snickarna?

Informationen finns säkert på någon av alla tidigare sidor. Du får ursäkta latheten..
 
N nybyggarn3 skrev:
Kul att se hur snabbt det fortskrider. Blir nyfiken på planen framåt. När är inflyttning och när (om?) skickar du hem snickarna?

Informationen finns säkert på någon av alla tidigare sidor. Du får ursäkta latheten..
Snickarna ska vara klara till påsk, färdig utsida och gipsad bottenvåning, sedan gör jag resten. Har egentligen ingen fast tidplan mer än så fort som möjligt, så tanken är att köra på och jag vill flytta in senast till hösten innan det blir kallt.:)

//Fredrik
 
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Bygger du som ensam (dvs singel)? Vad räknar du med att det landar på ca?
 
T TheSwoopis skrev:
Bygger du som ensam (dvs singel)? Vad räknar du med att det landar på ca?
Ja det gör jag.:)

Kalkylen till banken med räntor osv landade på totalt 3,7. Det är nog inte så långt från sanningen. Själva huset tror jag går på runt eller strax över 2milj.:)

//Fredrik
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Snickarna ska vara klara till påsk, färdig utsida och gipsad bottenvåning, sedan gör jag resten. Har egentligen ingen fast tidplan mer än så fort som möjligt, så tanken är att köra på och jag vill flytta in senast till hösten innan det blir kallt.:)

//Fredrik
Tack för att du delar. Jag är också lite nyfiken på budget. Kanske kommer en sammanställning framöver?
 
I Isak90 skrev:
Ja det gör jag.:)

Kalkylen till banken med räntor osv landade på totalt 3,7. Det är nog inte så långt från sanningen. Själva huset tror jag går på strax under 2milj.:)

//Fredrik
Så snart;)
 
I Isak90 skrev:
Ja det gör jag.:)

Kalkylen till banken med räntor osv landade på totalt 3,7. Det är nog inte så långt från sanningen. Själva huset tror jag går på strax under 2milj.:)

//Fredrik
2 miljoner är imponerande om det håller. Får man fråga vad du betalar för att det som snickarna utför?
 
Kör snickarna på löpande räkning eller får du något avdrag för timmarna du hjälper?
Ser bra ut och mycket dokumentation med massa bilder.

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.