T Thomas_Blekinge skrev:
Vaddå ta på sig andras problem? Det är TS's problem att det står två bilar på hans fastighet, ingen annans problem. Det får TS lösa på egen bekostnad. Problemet hör inte hemm i det allmänna, varför skulle det?
Om det står något oönskat på min tomt kan jag inte heller få någon annan att lösa det för mig.
Jag ser en möjlig lösning på problemet med slutförvaring av kärnbränsle. Vi dumpar det på din tomt så är det ditt problem att lösa ;)
 
  • Gilla
  • Haha
sysmali och 9 till
  • Laddar…
T Tobbe_C skrev:
Jag ser en möjlig lösning på problemet med slutförvaring av kärnbränsle. Vi dumpar det på din tomt så är det ditt problem att lösa ;)
Glöm inte det var TS hyresgäst som lämnade iaf ena bilen kvar i samband med flytt. Är man hyresvärd så händer det att hyresgäster inte sköter sig, det får man ta med i beräkningen. Det innebär inte att man kan lämpa över det ansvaret på kommunen.
 
  • Gilla
Tobbe_C
  • Laddar…
P
Man borde kunna lämna över ansvaret till polisen, men det tycks vara behäftad med en del krångel att försöka med det.
 
jarlh jarlh skrev:
Glöm inte det var TS hyresgäst som lämnade iaf ena bilen kvar i samband med flytt. Är man hyresvärd så händer det att hyresgäster inte sköter sig, det får man ta med i beräkningen. Det innebär inte att man kan lämpa över det ansvaret på kommunen.
Det är ju en synpunkt, som Farbror Melker sa.
När man hyr ut bör man ta med i kalkylen att hyresgästen kanske vägrar betala hyran, förstör lägenheten, vägrar flytta ut, vägrar tömma och städa, etc.
 
jarlh jarlh skrev:
Glöm inte det var TS hyresgäst som lämnade iaf ena bilen kvar i samband med flytt. Är man hyresvärd så händer det att hyresgäster inte sköter sig, det får man ta med i beräkningen. Det innebär inte att man kan lämpa över det ansvaret på kommunen.
Hade det varit en lägenhet med möbler och kläder så hade TS kunnat sälja, slänga allt efter 3 månader om de anses som övergivet.

Skulle gällt bilar med. Att man fått köra den till skroten och man fått nån hundring för besväret =)
 
  • Gilla
Rem
  • Laddar…
I Finland kan man när en bil har stått på ens mark en längre tid ringa polisen och i samarbete med dem kontakta ägaren om inte annat så med rekommenderat brev. Efter det har bilägaren tre veckors tidsfrist att frakta bort bilen och efter det blir markägaren bilens lagliga ägare och får sälja den till skrot eller göra vad man vill med den.

Har ni inget dylikt system i Sverige?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L
K knipo skrev:
Varför besvära sig med att plocka bort skyltarna?
Har hört att kommunen hämtar snabbare då.
 
R Rem skrev:
Har redan pratat med konkursförvaltaren och hon verkade inte så intresserad för det var ett halvår sedan, MEN ...

nu kom jag på en annan idé, hon styr ju bolaget, så hon borde kunna skriva över den på mig och sen kan jag skänka bort den.

Detta måste jag kolla!
Då borde du rimligt vis tala om för henne att hon lärde ta rätt på bilarna eftersom hon förvaltar konkursen dvs hennes problem eller...
 
  • Gilla
Rem
  • Laddar…
Taggeman Taggeman skrev:
Då borde du rimligt vis tala om för henne att hon lärde ta rätt på bilarna eftersom hon förvaltar konkursen dvs hennes problem eller...
Bra poäng, skall testa!
 
Hej där har det hänt något mer med skrotbilarna ???
 
  • Gilla
Mightyice
  • Laddar…
Här i området fanns ett ”svarthotell” för utländska hantverkare till nyligen. Det drevs av en ”prominent” affärsinnehavare vid spånga torg. Periodvis har han haft över 30 hyresgäster i en vanlig villa. Nu säljer han huset, en hyresgäst lämnade en skrotbil på tomten. Den välkända företagaren flyttade bilen till en parkering i närheten som hör till en radhussamfällighet. Men det fanns vittnen, efter hot om polisanmälan försvann bilen. Troligen står den på gatan här någonstans...

Så kan man också lösa det.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Taggeman Taggeman skrev:
Hej där har det hänt något mer med skrotbilarna ???
Nej, tyvärr. Jag har inte varit där så mycket pga Corona, så jag får ta tag i det efter sommaren. De har inte försvunnit av sig själv i alla fall ...
 
Hej där har det hänt nått i skrotbils ärendet än då (nyfiken)...
 
  • Gilla
Mightyice
  • Laddar…
Claes Sörmland
H hempularen skrev:
Här i området fanns ett ”svarthotell” för utländska hantverkare till nyligen. Det drevs av en ”prominent” affärsinnehavare vid spånga torg. Periodvis har han haft över 30 hyresgäster i en vanlig villa. Nu säljer han huset, en hyresgäst lämnade en skrotbil på tomten. Den välkända företagaren flyttade bilen till en parkering i närheten som hör till en radhussamfällighet. Men det fanns vittnen, efter hot om polisanmälan försvann bilen. Troligen står den på gatan här någonstans...

Så kan man också lösa det.
Så löser typ varje mack det. Drar ut skrotbilarna i vägen så att de blir en trafikfara som polisen tar hand om.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.