Hej

Har problem i att av rummen i vårt nybygge.
Huset är murat med ytong och putsat.
Som ni ser på bilden så är problem att det tränger igenom vatten. Vi har byt bleck en gång då det första dem satt va fel " klippta i hörnen " den nya har tom. En annan firma sagt att den ser bra ut . Vad är problemet tro snälla kom med tips förslag vad ni tror tack
 
  • Vattenskador på en putsad ytongvägg, med tydliga vattenfläckar under ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenfläckar under fönstret på en putsad vägg i ett ytongmurat hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Utsidan?
 
Utsida inget , inga sprickor eller något synligt
 
För tunn puts?
 
Jadu svårt att veta ,huset är ju putsad av samma firma , inga problem i andra delar huset som detta .
 
Kan bli så om det inte är tätt ovanifrån, ser ut att komma längs med karmen, då det är strax under denna. Är det bleck ovan fönster så kan det söka sig till kanten och rinna i väggen.
 
Jag begriper inte hur det kan samlas vatten på det sättet.
Är det så att ni har ihåligheter där (typ handtag för blocken eller dåligt fixat vid kantstötta block)?
Vad är det för putssystem och färg?
 
X xLnT skrev:
Jag begriper inte hur det kan samlas vatten på det sättet.
Är det så att ni har ihåligheter där (typ handtag för blocken eller dåligt fixat vid kantstötta block)?
Vad är det för putssystem och färg?

Jag tror nästan det att det kan vara så . Det är KABE Farben
 
J jonaserik skrev:
Kan bli så om det inte är tätt ovanifrån, ser ut att komma längs med karmen, då det är strax under denna. Är det bleck ovan fönster så kan det söka sig till kanten och rinna i väggen.

Vad menar du ? Att det kommer in under blecket ??? Nä inget bleck ovan fönster
 
Kan du inte ta en bild från utsidan så man ser hur det är gjort vid karmen och bleck?
 
X xLnT skrev:
Kan du inte ta en bild från utsidan så man ser hur det är gjort vid karmen och bleck?
Fixar bil imorgon
 
N nice06 skrev:
Fixar bil imorgon
Inte bil :) bild såklart
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.