Dheri Dheri skrev:
Snyggt!
Hur fäste du ihop foten med stången?
Tack. :D
Svarvade ett hål i plattan och motsvarande tapp på stången och låste med en liten kil och ett par droppar lim
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 1 till
  • Laddar…
Om man nöjer sig utan läderbiten. Jag fick en bekant känsla innan jag kom på vad jag blev påminnd av ;)
Svart toalettborste med trähandtag mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Heij83 och 7 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Om man nöjer sig utan läderbiten. Jag fick en bekant känsla innan jag kom på vad jag blev påminnd av ;)
[bild]
Fördelen med denna variant är väl att den sitter kvar där man lämnat den :rofl:
Inte lika sober dock...
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Om man nöjer sig utan läderbiten. Jag fick en bekant känsla innan jag kom på vad jag blev påminnd av ;)
[bild]
Joystick! (y)
 
Försänkare med nytt, svarvat trähandtag på träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slaktade en gammal försänkare med plasthandtag och svarvade ett nytt handtag. Lagom till 7-åringen som älskar verktyg. (Den som har flest... )
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 14 till
  • Laddar…
R Rönnis skrev:
[bild] Slaktade en gammal försänkare med plasthandtag och svarvade ett nytt handtag. Lagom till 7-åringen som älskar verktyg. (Den som har flest... )
Vilket träslag? Mahogny?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Vilket träslag? Mahogny?
Inte en aning vad det är för träslag. Jag släpade hem en låda med varierande bitar från Kina men har inte en susning vad det kan vara för nåt men en del blir alldeles skimrande och får en mycket fin yta.
 
Hemgjort trähandtag ca 30 cm långt, svarvat och oljat, med inpassat gammalt sågbladsjärn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjort en avstickare som komplement till svarvjärnen. Gammalt sågblad ca 1,7mm tjockt kan bli ganska lagom. 2 bitar ur ”kinalådan” av okänd art blev ett handtag ca 30 cm långt. svarvat och slipat plus rå linolja gör att kontorshänderna inte tar skada
 
  • Gilla
Garderobssnickarn och 14 till
  • Laddar…
Jag har precis börjat komma igång med finsnickrandet och har känt ett visst behov av att ersätta den träklubba jag fick med i husköpet.

Handgjord träklubba av ek på ett arbetsbord med hyvlar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade liten bit fin ek i snicken och trollade ihop denna skapelse.

Hemmagjord träklubba av ek på snickarbänk med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hemsnickrad träklubba av ek på arbetsbänk med snickarverktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fartland och 31 till
  • Laddar…
O OH-FoF skrev:
Jag har precis börjat komma igång med finsnickrandet och har känt ett visst behov av att ersätta den träklubba jag fick med i husköpet.

[bild]

Hittade liten bit fin ek i snicken och trollade ihop denna skapelse.

[bild]

[bild]
sååå elegant!
 
  • Gilla
OH-FoF
  • Laddar…
Har byggt en Tv-möbel/vitrinskåp av Ikea Metod-systemet. Tyvärr matchade inte det importerade tyget till luckorna nere men jag orkar inte beställa nytt och göra om.
Inget i samma klass som finsnickarna här, men är ändå lite stolt :)

Hemmagjord TV-möbel och vitrinskåp i mörkblått med mismatchande tygluckor integrerat i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tv-möbel och vitrinskåp i blått byggda av IKEA Metod-systemet med integrerad TV och omatchande tyg på luckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egenbyggd TV-möbel och vitrinskåp av IKEA Metod i vardagsrum med tänd TV och belysta hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjord TV-möbel av Ikea Metod med öppna luckor och elektronik, omatchat tyg på luckor, framför väggmonterad TV.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hembyggt TV-möbel/vitrinskåp i mörkblått med öppen lucka som avslöjar en subwoofer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
TriNitro och 24 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tyvärr matchade inte det importerade tyget till luckorna nere men jag orkar inte beställa nytt och göra om.
Sätt annars tyget på baksidan så ramen syns och den missmatchande blå blir en fond spegel.
Men snyggt jobb (y)
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Sätt annars tyget på baksidan så ramen syns och den missmatchande blå blir en fond spegel.
Men snyggt jobb (y)
Det hade varit rätt mycket mer jobb. Jag köpte lite billigare luckor eftersom jag skulle såga sönder dem, så luckorna är inte ens i samma färg :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det hade varit rätt mycket mer jobb. Jag köpte lite billigare luckor eftersom jag skulle såga sönder dem, så luckorna är inte ens i samma färg :)
Du köpte för liten TV också.
Men annars 5+ på utförandet (y)
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det hade varit rätt mycket mer jobb. Jag köpte lite billigare luckor eftersom jag skulle såga sönder dem, så luckorna är inte ens i samma färg :)
Helt klart med det facit, tänkte mer om det var färdiga vitrinluckor du plockat ur glaset på ...
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.