Jag har beställt ett F-H hus. Då jag inte börjat bygga kan jag inte utttala mig om leverens mm. Hittills tycker jag dock att diverse hjälp man tycker att man borde kunna få, typ vad ska ingå i ett anbudförfarande, hjälp att ta fram erfoderliga ritningar, vad är skälig kostnad, vad kostar div tillval, etc etc varit lite segt. Det beror troligen helt på vilken säljare man har. Varje säljare har ett eget företag så det är ett rent lotteri vilken man får, om man inte känner någon förstås eller har rekommendation. Vad jag läst här på forumet är flertalet väldigt nöjda och det är ju kul. Å andra sidan är jag mycket förtjust i såväl hus som kvalitén i husen. Jag har varit och tittat på ett par under byggnad och det avgjorde mitt val. Prisbilden är bra så lite strul får man stå ut med. Men med en serviceinriktad, alert säljare hade det varit ännu bättre, so far!
 
Har byggt ett Fh hus (domherren) under förra året. Har inte varit några som helst problem för mig. Materialet har kommit som det ska. Har någonting fattats så har entreprenören som också var genom fh tagit hand om det åt oss. Vi tog åt 1+2+3+taktegel samt elinstallation. Det har inte heller varit några som helst problem med kontakten med fh utan dom har varit väldigt tillmötesgående hela vägen. Kan varmt rekomendera fh då jag tycker att det är utomordentliga hus.
 
Hej!
Vi funderar på att bygga ett FH Domherren i sthlm-området.
Någon som kan ge bra referenser på bra säljare hos FH?
Bra/dåliga underentreprenörer på steg 1,2 och 3?
Hur lång är leveranstiden?
Övrig ris o ros ang. FH
Pm:a gärna dina synpunkter så inte någon tar illa upp.
Tacksam för all hjälp vi kan få.
 
Hej!
Vad innebär 1-2-3 -steg
 
Snailman
Är det någon som vill dela med sig av sina kostnader för monteringen. Vi har köpt Doppingen och åtagande 1-5 kostar oss 430 000. Dessutom vill snickaren ha mer betalt nu eftersom vi har köpt lertegel och tydligen är det mer jobb att lägga dessa. Vi bygger i Göteborg
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.