Jag tänkte beställa ett växthus. För säkerhets skull frågade jag vilken snölast polykarbonattaket klarade. Till slut kom svaret: 5 cm snö. Det motsvarar 5 mm vatten = 5 kg/kvm. I sydligaste Skåne är Boverkets dimensioneringsregel för tak 100 kg/kvm och i Östersund 550 kg/kvm. Man säljer alltså inte ett växthus utan en leksak.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Ymer Ymer skrev:
Hej alla forummedlemmar.
Jag funderar på att beställa fönster från hemfint.se, så jag undrar om någon därute har beställt från dem och om det funkade bra. Ännu bättre om det är fönster som ni beställt och en snabb recension av dem.

Tackar på förhand!
Akta dig för hemfint om du vill ha dina fönster i tid . Lovad lev.tid 6 veckor .
TOG 19 VECKOR
 
  • Gilla
Ickedickedoa och 2 till
  • Laddar…
Vi köpte ett fönster som kom 1 vecka försent. Nu har vi lagt order på resten av fönsterna och dörrar så få se om dom håller tiderna.

Betalningen gör vi på faktura så man slipper kränga tillbaka pengarna om något skulle gå fel.
 
Min fönster och pardörr tog 19 veckor att få hem . Inte 4-6 veckor som de lovat .
Samma svar i 13 veckor .
Lämnar fabriken idag .
Kan du undvika Hemfint.se så gör det för guds skull .
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Lucky2015
Beställ inte från dem. Så dåligt emballerat att det är trasigt då det kommer fram.
 
  • Gilla
Gunnar Eriksson
  • Laddar…
Bra fönster men värdelös leveranstid. Båda gångerna flera veckor försenat.
 
  • Gilla
Gunnar Eriksson
  • Laddar…
Vilken tur att vi inte har brottom
Fortsättningen följer....
 
Hmm, kanske i:et i Hemfint är en kort vokal. Då är det i alla fall inte falsk marknadsföring...
 
  • Gilla
  • Haha
Cruzze och 2 till
  • Laddar…
Hej gott folk. VARNING handla inte på Hemfint.se mycket dålig kvalitet. Köpte en bastu fick göra omfattande ombyggnad för att delarna skulle passa till varandra. Sedan skickade dom med fel bastu aggregat. Det rätta får jag vänta på i ca 6-7 veckor. Dom vill inte svara på frågor om kompensation. Till bastun kom också 2 st bastu lampor. Båda var till en annan bastu .köpte också ett duschhörn det hade en stor bula efter en transportskada. Detta ville dom kompensera med futtiga 400kr .
Sammantaget så tänk 10 ggr innan ni handlar av dom
 
  • Gilla
Lucky2015 och 1 till
  • Laddar…
Nej Se upp med dem. Vi beställde dörrar därifrån, både vanliga och skjutdörrar. Inget fel på kvalitén, norska dörrar. Men leverans och support är under all kritik. Vi beställde 5 vanliga och 3 skjutdörrar september 2019, vi har fortfarande inte fått hela leveransen skickad. Det var fel handtag, fel lås m.m. vid leveransen, sedan dess har jag fått ungeför 8 leveranser av dem och i princip samtliga har varit med fel prylar så jag har en hel kartong med handtag och lås som inte passar men som sagt var vi har inte fått det vi ska ha ännu mer än 1½ år senare. Fick 400 kr kompensation för detta 2020 men inget mer. Så handla inte av dem, de är inte seriösa.
 
  • Gilla
Lucky2015 och 4 till
  • Laddar…
Ymer Ymer skrev:
Hej alla forummedlemmar.
Jag funderar på att beställa fönster från hemfint.se, så jag undrar om någon därute har beställt från dem och om det funkade bra. Ännu bättre om det är fönster som ni beställt och en snabb recension av dem.

Tackar på förhand!
Jag har beställt både dörrrar och fönster och det fungerar bra men SE UPP om något blir fel så är det omöjligt att få det tillrättat Har försökt få en felaktig faktura tillrättade i över två veckor
men dom bryr sig inte Har både ringt och mejlat Handlar aldrig mer på Hemfint
Hälsningar
BP
 
2 veckor, då har du nåt att se fram emot. Det tog oss 1 år och 8 månader att få allt rätt från dem. Under den tiden fick jag ca 10 paket med fel innehåll i.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
P PeterBleking skrev:
2 veckor, då har du nåt att se fram emot. Det tog oss 1 år och 8 månader att få allt rätt från dem. Under den tiden fick jag ca 10 paket med fel innehåll i.
Då är det inte bara jag som blivit blåst av Hemfint När man läser här så förstår man vilken USEL kundtjänst dom har Lurar kunder på småsummor men det blir ju mycket pengar till slut Så tänk er för innan ni handlar av dom
Det finns andra seriösa ställena att handla av
// BP
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
Det borde räcka med infon på hemsidan om att kundtjänst har öppet två timmar per dag, för att inte handla där.
 
Hemfint verkar ha samma ägare som Bygghemma och de har ju inte heller så bra rykte. De kör med dropshipping, alltså enkelt förklarat, de har inga egna lager utan när någon lägger en beställning förmedlas ditt köp från någon annan leverantör eller direkt från tillverkaren.

Därav kan det bli fruktansvärt långa leveranstider. Att de är några kronor billigare än andra nätshoppar beror väl på att de har en närmast obefintlig kundtjänst.

Ibland lönar det sig att betala lite extra och handla någon annanstans om man vill vara säker på att få rätt grejer och kunna reklamera vid behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.