Tja!
Söker tips på en relativt billig planhyvel. Ej "biltemavariant" men med en låg budget på max ca 6-7 kkr.

Någon som kan rekommendera?

(vet att blocket eller diverse auktionssidor är fint att hålla koll på)
 
  • Gilla
Fnorberg
  • Laddar…
V Voh skrev:
Tja!
Söker tips på en relativt billig planhyvel. Ej "biltemavariant" men med en låg budget på max ca 6-7 kkr.

Någon som kan rekommendera?

(vet att blocket eller diverse auktionssidor är fint att hålla koll på)
Har en ryobi rap 1500g som jag är nöjd med.Har kört en hel del och har inte behövt slipa stålen än.Har en tormek slip och en jigg som man kan slipa långa stål med
 
H Hymas7 skrev:
Har en ryobi rap 1500g som jag är nöjd med.Har kört en hel del och har inte behövt slipa stålen än.Har en tormek slip och en jigg som man kan slipa långa stål med
Tack för tipset, ska kolla upp denna!
 
Z
Utförligt test:
 
Tack ska ni ha.
Blir nog en Makita 2012NB. Står fortfarande lite mellan den och Dewalten (dw733) men pga dewalts extrema ljudnivå faller nog valet på makitan.
 
V Voh skrev:
Tack ska ni ha.
Blir nog en Makita 2012NB. Står fortfarande lite mellan den och Dewalten (dw733) men pga dewalts extrema ljudnivå faller nog valet på makitan.
Hej!

Har du kollat på Metabo DH 330?
Jag bytte min DW 733 till en Metabo DH 330. En stor anledning var att det är mycket lättare/enklare med stålen till Metabo. Den hyveln har vändbara dubbelslipade stål som inte behöver postas efter byte. Dessutom tycker jag att jag får mindre snipe märken när jag hyvlar. För övrigt tycker jag att bägge hyvlarna ger bra resultat.

Billigaste pris i Sverige är Toolab.

Metabo DH 330 stationär hyvelmaskin på en webbutikssida med pris och produktdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om du köper den på ebay.de kommer du lite billigare undan.

Sökresultatsida som visar olika Metabo DH 330 hyvlar och tillhörande hyvelstål med priser och recensioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag köpte extrastål från Tyskland till min. Där fick jag tre par stål för priset av två i Sverige. Är du intresserad kan jag skicka länken.

Dag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.