Sittställning
J Jörgen Ö skrev:
Sorry, men det du skriver i inlägg 12 är svårt att tolka som frågor!
Men du försöker komma med förslag på lösningar på ett problem som inte existerar, därav min tro på att du inte har koll.
Det enda du har rätt i är att man ska inte lägga plattor på golvet om spackelkakan är bom, men torrsprickor är inte en indikation på att så är fallet.
Att du har lyckats flytspackla ngt golv och lagt klinker med lyckat resultat har inget med detta att göra, återkom när du har misslyckats istället.
Finns heller inget som tyder på att TS har misslyckats med sin spackling!

Äähh.. tycker bara attityden va lite hård. Visst att man kan bajsa ut skit idéer .. tänker vara utifall man inte armerar och kakan rör sig.. hur kan man bäst rädda så eventuellt inte spricker.

Jag har väldigt ingen koll på hur det ser ut under allt det där..

Jag kan återkomma när jag misslyckats men hittils kör jag lite med "äsch lite överdimensionerat är en billig försäkring".. framförallt när man jobbar åt sig själv.

Finns otroligt bra med input här på bygga hus, många som jag kanske kommer med dåliga idéer ibland men det är kreativitet som löser problemen glöm inte det :)
 
  • Gilla
fuselage
  • Laddar…
Sittställning Forlowt skrev:
Äähh.. tycker bara attityden va lite hård. Visst att man kan bajsa ut skit idéer .. tänker vara utifall man inte armerar och kakan rör sig.. hur kan man bäst rädda så eventuellt inte spricker.

Jag har väldigt ingen koll på hur det ser ut under allt det där..

Jag kan återkomma när jag misslyckats men hittils kör jag lite med "äsch lite överdimensionerat är en billig försäkring".. framförallt när man jobbar åt sig själv.

Finns otroligt bra med input här på bygga hus, många som jag kanske kommer med dåliga idéer ibland men det är kreativitet som löser problemen glöm inte det :)
Jodå, kreativitet kan vara bra ibland, men ren kunskap är ännu bättre.......framförallt om det finns ett problem på riktigt;)
 
Sittställning
J Jörgen Ö skrev:
Jodå, kreativitet kan vara bra ibland, men ren kunskap är ännu bättre.......framförallt om det finns ett problem på riktigt;)

Aa precis har man då som du röntgensyn så är det alldeles ypperligt att kombinera det med kunskap.

Kan enbart känna mig hedrat att få vandra på samma planet som du :)
 
  • Haha
fuselage och 1 till
  • Laddar…
@Jörgen Ö, @Forlowt och @KakelDaniel:

Jag tackar er samtliga för all er input! Engagemang är alltid uppskattat. Jag vet som sagt inte hur det ser ut under, vad det är för cc osv i huset från -74. Sprickorna som syns ligger alla i nivå med varandra, ingen skjuvning att tala om.

Baserat på vad ni skrivit tror jag att jag vågar chansa på att lägga klinker på detta. Jag får sätta en preskribtionstid på 1 år (uppleva alla årstider) innan jag vågar utropa ifall det var rätt beslut. Blir det sprickor får jag svälja stoltheten och göra om eller fortsätta vara stolt och kalla det "patina". :)
 
  • Gilla
KakelDaniel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.