Som rubriken antyder, skulle jag vilja ha en utökning av forumsök- funktionen:
Skärmdump av en forumsöksida med fält för sökord, medlemsnamn och forumkategori-dropdown.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förutom att kunna söka i dessa forum, skulle jag vilja kunna söka i de enskilda trådarna, alltså en nivå under forumen Hustillverkare, Lösvirke & Timmerhus osv.
T.ex. att söka i tråden Vad kostar det att bygga?
Denna önskan är naturligtvis främst riktad till @Per Eskilsson

Det borde väl inte vara så svårt att lägga till ytterligare en nivå i sökfiltret, Per?

PS Tack för ett fantastiskt bra och välskött forum Marlen och Per!!!
 
Längst upp i respektive tråd finns ett förstoringsglas. Prova det...


Skärmdump av forumtråd med titeln "Vad kostar det att bygga?" och ikoner, inklusive ett förstoringsglas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
useless useless skrev:
Längst upp i respektive tråd finns ett förstoringsglas. Prova det...


[bild]
Eller (beroende på vad för sorts enhet man använder kanske ) så står det "Sök i ämne" på den platsen.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Förutom att kunna söka i dessa forum, skulle jag vilja kunna söka i de enskilda trådarna, alltså en nivå under forumen Hustillverkare, Lösvirke & Timmerhus osv.
T.ex. att söka i tråden Vad kostar det att bygga?
@cnils och jag har jobbat en hel del med att förbättra vår globala sökfunktion, dvs den som syns högst upp på sidan och den som används när man söker inne i forumtrådar.

Faktum är att vi jobbar med den just nu vilket eventuellt kan leda till att forumsöken kan fungera lite sämre de närmaste dagarna i samband med att vi i olika iterationer indexerar om sajten på nytt.

Allt som allt måste vi mangla igenom 5 miljoner(!) "sidor" vilket ibland tar sin tid. Detta monsterjobb måste göras när vi gjort strukturella ändringar.

Men redan nu kan du söka i forumtrådar från sökfältet där uppe (funkar ej i appen än). Du måste bara vara inne i just den forumtråden när du gör sökningen och du måste skriva något i fältet för att alternativet "Sök i i ämne..." ska komma upp.

Så här ser det ut:

Skärmdump av en sökfunktions användargränssnitt med autosuggest-lista för termen "kalkyl".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Du kan även söka i forumtrådar direkt från sökresultatet genom att klicka på "Visa fler resultat i tråden >". Så här ser det ut:

Skärmdump av ett foruminlägg med rubriken "Kapprustning i utebelysning", en förhandsgranskning av text och en bild.

Inom kort kommer vi även att införa stöd så att du kan söka efter författare så att det blir enklare att t ex hitta bland dina egna (eller någon annans) inlägg.
 
Tack för era svar!
Och de små symbolerna högst upp i trådsidan har nog det mesta av vad jag önskade mig.
Dumt av mig att inte ha upptäckt detta tidigare :p
Skärmdump av diskussionsforum med menyalternativ för filtrering av inlägg markerade med röda pilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.