Hej. Har en fråga .Hur många kWh i månaden som just nu ( i Halmstad ). borde en värme pump förbruka .
Pannan är från 2017 och ser ut så hör .
 
  • En värmepump från IVT installerad i ett teknikrum, daterad 2017, med synliga rör och en expansionskärl.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
1000-1500? Svårt att säga exakt då det beror på en massa faktorer.
 
L LoloPingvin skrev:
Hej. Har en fråga .Hur många kWh i månaden som just nu ( i Halmstad ). borde en värme pump förbruka .
Pannan är från 2017 och ser ut så hör .
Jag har samma panna men den mindre modellen på 5kW. Du kan kolla i menyn hur mycket den förbrukar och tillverkar. Om du läser av den med 24 timmars mellanrum borde du få en ungefärlig förbrukning och produktion. Där kan du även se total driftstid och med det räkna ut genomsnittlig förbrukning.

Du kan också koppla upp en app till den där du kan se användning per dag. Kräver inkoppling med nätverkskabel. IVT Anywhere heter appen. Bilden visar min förbrukning i Stockholm i välisolerad villa.
Skärmbild av energiförbrukningsstatistik från IVT Anywhere appen med kurvor för husets värme och varmvatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Plars skrev:
Jag har samma panna men den mindre modellen på 5kW. Du kan kolla i menyn hur mycket den förbrukar och tillverkar. Om du läser av den med 24 timmars mellanrum borde du få en ungefärlig förbrukning och produktion. Där kan du även se total driftstid och med det räkna ut genomsnittlig förbrukning.

Du kan också koppla upp en app till den där du kan se användning per dag. Kräver inkoppling med nätverkskabel. IVT Anywhere heter appen. Bilden visar min förbrukning i Stockholm i välisolerad villa.
[bild]
Hej Plars.
Tack för svaret. Hade inte tid att läsa det tidigare.Har mycket att lära mig. Jag kan mycket men den hår
området är mycket okänt för mig. Vilken App har du installera , vad kostar den, kan man köpa den till Nokia 5.1
Tack.
 
Appen är gratis och heter IVT Anywhere. Du måste däremot först koppla upp pumpen med nätverkskabel. I installationsmanualen bör det stå hur du gör det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.