Generellt kan man ju säga att ugnar och andra hushållsmaskiner har totalt värdelösa användargränssnitt. En interaktionsdesigner skulle kunna göra underverk! Ännu värre är att man ALDRIG kan provköra en maskin hos handlarna, dom är ju inte inkopplade.
 
  • Gilla
Bronken
  • Laddar…
G gusvo085 skrev:
Generellt kan man ju säga att ugnar och andra hushållsmaskiner har totalt värdelösa användargränssnitt. En interaktionsdesigner skulle kunna göra underverk! Ännu värre är att man ALDRIG kan provköra en maskin hos handlarna, dom är ju inte inkopplade.
Av egen erfarenhet så är kunder i regel mer intresserade att handla billigt snarare än där dom kan få hjälp med sådana önskemål. Eller dom vill gärna ha möjligheten att prova men köper någonstans där det blir lite billigare.
 
G gusvo085 skrev:
Generellt kan man ju säga att ugnar och andra hushållsmaskiner har totalt värdelösa användargränssnitt. En interaktionsdesigner skulle kunna göra underverk! Ännu värre är att man ALDRIG kan provköra en maskin hos handlarna, dom är ju inte inkopplade.
Problemet är väl även att man bygger in funktioner som kräver mer avancerade gränssnitt än vad kunderna vill ha. Vad är det t ex för fel på ett gammalt hederligt vred på en spis? Vilka kunder har efterfrågat touchkontroller med ologisk funktion som inte går att använda med blöta händer?
 
  • Gilla
gusvo085
  • Laddar…
Bronken
Precis. Nu är det iofs vred på denna ugn (och det kanske var därför jag valde den då?!) men vad hjälper det när de lagt sket-logik där bakom.
 
Bronken Bronken skrev:
Lite mer info om den frånvände ingenjören läser detta och vill förklara

Defaultvärden
Snabb: 180
Varmluft 150
Över/under 200
Grill 300
Helt klart buggad design.
 
Jag har en Electrolux som beter sig på samma sätt. Helt idiotiskt.
 
K Kane skrev:
Om du hoppar över snabbstarten så är det inga problem?
Jo, den byter temperatur så fort man ändrar mellan lägen. T.ex. varmluft av och på. Och det har absolut ingen uppsida, utom möjligtvis på grillen...

Och snabbstart är en funktion jag tycker är viktigt på en ugn i premiumklassen!! :crysmile:
 
Bronken
A arkTecko skrev:
Jo, den byter temperatur så fort man ändrar mellan lägen.
Helt korrekt, så är det, jag svarade kanske lite snabbt i tidigare inlägg. Otur när jag tänkte.
 
Min AEG gör samma sak (är samma koncern), upplever det som irriterande men inte mer än så. Det finns dock inget snabbstartsläge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.