Hej! Fått i arv ett hus 240kvm 2 vån+källare står på landet.
Föregående ägare eldat i huvudsak med vedpanna,elpatron vid behoh
För tillfället kör vi elpatron veckovis och eldar i vedpannan på helgerna när vi kan åka upp blir dyrt.
Min fråga är skulle jag tjäna nått (på elräkningen)om jag kopplar in ac tanken på systemet när jag kör elpatronen eller?Finns ingen laddomat till systemet heller
Helt novis
 
MultiMan
Om du med "ac tanken" menar ackumulatortank så nej, det hjälper inget med eldrift utan är bara för vedeldning så att man kan köra pannan för fullt och värma mer vatten samtidigt, då det är effektivare än småeldning.

Enda sätten att minska kostnaderna drastiskt är att isolera mer och/eller skaffa värmepump av någon sort.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Om du med "ac tanken" menar ackumulatortank så nej, det hjälper inget med eldrift utan är bara för vedeldning så att man kan köra pannan för fullt och värma mer vatten samtidigt, då det är effektivare än småeldning.

Enda sätten att minska kostnaderna drastiskt är att isolera mer och/eller skaffa värmepump av någon sort.
Ok tack
 
Om du har tidstariff/timdebitering & kan styra din elförbrukning till lågpristid så kanske du kan sänka kostnaderna lite.
 
L lat skrev:
Om du har tidstariff/timdebitering & kan styra din elförbrukning till lågpristid så kanske du kan sänka kostnaderna lite.
ok
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.