Hejsan. Vi har ett flerfamiljshus från 20-talet. Från början är det 2 separata lägenheter på varsitt plan men vi kommer göra om det till en stort enfamiljshus.

Det vi behöver göra nu är att planera för ett badrum med dusch på andra våningen. Idag finns en toalett och i det rum det står dusch finns ett handfat. De ligger på varsin sida om murstocken. Köket ska göras om till ett vanligt sovrum. Väggen mellan hallen och trapphuset ska också bort för att få till ett sällskapsrum.

Planen är nu att göra ett nytt badrum men frågan är var vi ska placera det? Vi behöver alla rum vi kan få eftersom vi har många barn.
Vart tycker ni ett badrum ska placeras? Kan man bygga det runt murstocken på något sätt?

Tacksam för alla tips och idéer!

mvh
 
  • Ritning av andra våningen i ett flerfamiljshus visar kök, hall, trapphus och två rum tänkta för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är tanken att alla rummen ska vara sovrum, även om ett blir genomgångsrum?

Spontant tänker jag att man skulle kunna gjort ett mindre badrum där skafferiet är, då det gör minst påverkan på övriga rum. :)
 
Ja, alla rum förutom hallen ska vara sovrum. Skafferiet är väldigt liten och vi vill ha en dusch också. Tack för förslaget och vi kommer fortsätta fundera på fler alternativ.
 
G GrubbenCalle skrev:
Ja, alla rum förutom hallen ska vara sovrum. Skafferiet är väldigt liten och vi vill ha en dusch också. Tack för förslaget och vi kommer fortsätta fundera på fler alternativ.
Jag syftade inte på enbart skafferiet :crysmile:

Men man hade kunnat sno lite av "köket" och mellangången för att skapa ett tillräckligt stort badrum tänker jag (y)
 
Detaljerad ritning av husplan med markerat område, visar kök och skafferi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
G GrubbenCalle skrev:
Hejsan. Vi har ett flerfamiljshus från 20-talet. Från början är det 2 separata lägenheter på varsitt plan men vi kommer göra om det till en stort enfamiljshus.

Det vi behöver göra nu är att planera för ett badrum med dusch på andra våningen. Idag finns en toalett och i det rum det står dusch finns ett handfat. De ligger på varsin sida om murstocken. Köket ska göras om till ett vanligt sovrum. Väggen mellan hallen och trapphuset ska också bort för att få till ett sällskapsrum.

Planen är nu att göra ett nytt badrum men frågan är var vi ska placera det? Vi behöver alla rum vi kan få eftersom vi har många barn.
Vart tycker ni ett badrum ska placeras? Kan man bygga det runt murstocken på något sätt?

Tacksam för alla tips och idéer!

mvh
Har själv gått på många av mina egna minor och varit glad amatör. Tips: Låt ett proffs bestämma och rita detta för dig, utifrån dina tankar. Det kostar en slant, men blir ofta väl värt investerade pengar för det blir bättre än om man tänker själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.