Signerade ett Hemnet avtal med prislista med tro om en viss kostnad. Priset är ju beroende på utgångspris och det är ganska tydligt på avtalets tabell vad annonskostnaden kommer ligga på. Snopen blev jag när räkningen kom och priset var nästan 300 kr högre. Det finns en mening om att hemnet förbehåller sig rätten att justera priset. Enligt kundtjänst är det inget man jag göra.

Se bifogad bild där jag gulmarkerat meningen.

I praktiken kan då Hemnet sätta vilket pris som helst ju....
 
  • Dokument med prislista och villkor från Hemnet, med gulmarkerad text om rätten att justera priser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N nht1 skrev:
I praktiken kan då Hemnet sätta vilket pris som helst ju....
Nja, rimligen menar de att har rätt att justera prislistan så att annonser som beställs efter ett visst datum får ett annat pris, inte priser för redan ingångna avtal.

Om det inte finns något annat i avtalet som påverkar priset borde du absolut klaga.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
går man inte på Hemnets hemsida så verkar det vara så att de har uppdaterat priserna och jag fått ett gammalt avtal från mäklaren
 
E
N nht1 skrev:
går man inte på Hemnets hemsida så verkar det vara så att de har uppdaterat priserna och jag fått ett gammalt avtal från mäklaren
Det beror ju på när du signade avtalet med mäklaren. Före 1 mars var det förvisso korrekt. Men om mäklaren beställt annonsen efter 1 mars borde ju denne ha upplyst dig om prisförändringen kan jag tycka. Kanske du kan vända dig till mäklaren och begära avdrag på provisionen med mellanskillnaden?
 
E Emeie skrev:
Det beror ju på när du signade avtalet med mäklaren. Före 1 mars var det förvisso korrekt. Men om mäklaren beställt annonsen efter 1 mars borde ju denne ha upplyst dig om prisförändringen kan jag tycka. Kanske du kan vända dig till mäklaren och begära avdrag på provisionen med mellanskillnaden?
avtalet signerades den 5 mars och Mäklaren visste ingenting om prishöjningen
 
Bråka för 300kr?
 
  • Gilla
Juulis
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bråka för 300kr?
ja självklart. Rätt ska vara rätt.
 
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
N nht1 skrev:
ja självklart. Rätt ska vara rätt.
Precis, stäm mäklaren!
 
Lulaua Lulaua skrev:
Precis, stäm mäklaren!
Jag fixar stämningsansökan, kostar bara 10000kr + avgift till tingsrätten, deal?
 
  • Gilla
zzoink
  • Laddar…
N nht1 skrev:
ja självklart. Rätt ska vara rätt.
Prata med mäklaren, tror inte denne har något emot att stå för dom 300kr så kunden blir nöjd.. 300kr för att få en nöjd kund är inget att bråka om (y)
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag fixar stämningsansökan, kostar bara 10000kr + avgift till tingsrätten, deal?
Det är de värt :)

Men här verkar det som att det är mäklaren vi ska stämma
 
Vad fan? Får man betala extra för annons på hemmet numera?
Nu var det iofs länge sedan jag sålde något, men då ingick annonskostnader i mäklararvodet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.