T Turbo X skrev:
Vad trevligt. Du blir säkert nöjd men be dom lägga på ordentligt med permagum.
Återkom med resultat.
Fråga om dom har någon samarbete med Siemens eller om dom jobbar var för sig ?
Är ju jättekonstigt om dom inte fått ett servicemeddelande om hur man åtgärdar detta fabrikationsfel.
Jag har kontaktad Bosch som i sin tur kontaktat denna servicefirman, så det är ett samarbete. Första gången jag kontaktade Bosch om detta så bad dom mig själv kontakta servicefirman och då fick jag som svar att det är normala serviceljud som inte går att göra någonting åt. Men andra gången kontaktade Bosch servicefirman själva så gissar på att Bosch har någon dokumentation på hur man fixar detta som dom skickade vidare till servicefirman. Jag gissar på att Bosch/Siemens fortfarande inte ser detta som ett riktigt fel utan bara går med på att fixa det för dom som är tillräckligt gnälliga :)
 
Jag är rädd för att du har helt rätt. Dom fixar bara oss som begriper att någonting är fel
Vi är inte gnälliga !!.
 
  • Gilla
forses
  • Laddar…
T Turbo X skrev:
Jag är rädd för att du har helt rätt. Dom fixar bara oss som begriper att någonting är fel
Vi är inte gnälliga !!.
Nej det är vi inte, rätt ska vara rätt, menade precis som du säger att det är vi som fattar att något är fel och tjatar om detta som får det utbytt.

Servicefirman var precis här och gjorde fixen, som natt och dag. Ljudet finns fortfarande där som många skrivit men det är sån skillnad, nu får man stå precis vid dörren för att höra det, öppnar man dörren så hörs det fortfarande men även då mycket tystare än innan. Så stort tack till dig Tommy som låg på om detta och delade med dig av lösningen. Även jag fick detta fixat tack vare denna tråden på forumet. Bosch ville inte alls veta av det först.

Servicekillen som var här var supertrevlig men var dock lite förvånad över att detta funkade så bra.
 
Kanon. Sen tycker nog jag att det blivit lite tystare efter ett tag eller så vänjer man sig. Min servicekille ringde och frågade vad hanskulle göra och din är förvånad över att det blev så bra. Är nog så att man centralt inte går ut och informerar utan hoppas på att slippa göra åtgärder.
I bilbranschen gör man ju utskick till alla som är berörda eller gör programuppdateringar vid service.
Hoppas vi kan hjälpa fler.

Kul att du fick hjälp annars är det inte så svårt när man vet hur man ska göra.
 
Vi har också samma problem med denna frys (Siemens GS36NAI3P). Tekniker från Siemens har varit här två gånger, och varit snudd på otrevliga bägge gångerna. De menar att frysar låter såhär, vilket ju absolut inte är sant. Nu har jag felanmält en tredje gång och hänvisat till denna tråd. Tack för att ni delar med er av lösningen!
 
Hej Jileg !

Maila mig till
turbox@telia.com
så hjälper jag dig med dokument som bevisar att jag med flera har fått det åtgärdat utan kostnad.
Hälsningar

/ tommy
 
J Jileg skrev:
Vi har också samma problem med denna frys (Siemens GS36NAI3P). Tekniker från Siemens har varit här två gånger, och varit snudd på otrevliga bägge gångerna. De menar att frysar låter såhär, vilket ju absolut inte är sant. Nu har jag felanmält en tredje gång och hänvisat till denna tråd. Tack för att ni delar med er av lösningen!
Ja ge dig inte. Servicefirman som var här hade också attityden som att dom gjorde fixen bara för att jag skulle sluta tjata och inte för att dom trodde att det skulle göra någon skillnad. Han sa till och med att han inte förstod hur detta kunde göra någon skillnad. Han var dock trevlig hela tiden så all cred för det. Men efter fixen är det som natt och dag. Nu är det kompressorn som hörs, knappt något annat. Då får man verkligen lyssna.
 
sir_erken sir_erken skrev:
Intressant, jag hade en servicetekniker här i maj i år, han sa att alla låter så här och det går inte att göra något åt det... dom kanske ändrat sig nu alltså? Följer med intresse!
Vilka Model nummer har ni
 
Maila mig så ska jag hjälpa dig. Det har nu fungerat för flera andra här på forumet.
Du når mig på
Turbox@telia.com
 
Tack men jag funderar på att köpa en Siemens frys GS36NVWFV men måste ha en tyst frys blev därför Bekymrad när jag läser detta om Siemens Har nu en samsung där jag tycker fläkten låter för högt
 
Hej, Har en Siemens frys som också låter som ett vidunder. Har fått erbjudande om att få hit en tekniker med förvarningen att om de inte anser att det är ett fel, så får man betala för det.

Tänkte därför lägga upp en video och hade uppskattat om någon mer kunnig hade kunnat kommentera ljudet samt vad man skall säga till teknikern om hen försöker snacka över en med massa BS för att slippa göra något åt det.

Tusen tack på förhand.
 
Hej !
Är ett typiskt insprutningsljud och exakt så låter alla skåp.
Tar en halvtimme att sätta dit lite permagum över en rörskarv.
Solklart fabrikationsfel.
Ganska många har fått sin skåp åtgärdade.

Maila mig så kan jag hjälpa dig om du fortfarande får problem.

Turbox@telia.com
 
Tusen tack! Blir att boka tekniker nu.
 
Hej alla och Turbo X! Här har ni ytterligare en familj med samma problem som beskrivs i denna tråden. Modellen är en 11 månader gammal Siemens GS36DBI2V (med ismaskin), och det låter i princip halva huset när den sätter igång pga en öppen planlösning. Utöver detta har vi även de senaste 4-5 veckorna fått en obehaglig resonansljud när kompressorn är i gång som gör det svårt att upphälla sig i kök och vardagsrum när kompressorn kör om man inte har TV eller musik igång - åtminstone för några i familjen. Helt normalt, enligt serviceteknikern. Det ska tydligen låta så, trots att bevisligen de andra frysproducenter vi haft tidigare har lyckats med konststycket att bygga en tyst frys.

TurboX, har mejlat dig och hoppas du kan hjälpa även mig i min vidare kommunikation med Siemens.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.