Hej!
Budget och mätinstrument ska väll kanske inte vara i samma mening.. MEN, jag och min sambo håller på att renovera våran bostadsrätt och har nu beställt ett nytt kök, som självklart ska monteras av oss (ska även montera min pappas kök inom ett år. Tanken slog mig därför om en krysslaser skulle kunna underlätta arbetet!? Det står väll mellan två möjliga kandidater från Clas Ohlson egna sortiment:

Cocraft PRO Edition LC50-SP
Eller
Cocraft HL 20-SG

Lite äpplen och päron då den ena är grön kontra röd laser. Men är det någon som testat båda och kan ge input på vilken som är att föredra? Eller tips på någon annan laser inom liknande budet? Ordentligt fotostativ finns med 1/4" gänga.
 
Redigerat:
Följer. Är också intresserad.
 
boschkenta
Lasrar är en hel vetenskap och vi glada amatörer köper ofta alldeles för dyra saker - även classes skulle jag säga är lite i det dyrare laget kontra användningen. Jag har själv köpt en billig Tilswall laser på amazon och kontrollerat den med vattenpass. Den är mycket exakt för pengarna, och duger finfint till en köksmontering! Den är mycket lik den billigare cocraften, men bägge är väl rent tekniskt kinaprylar - kanske rent av samma pryl med olika skal. Grön laser är att föredra över röd, dessutom, då den är lättare att se.

Har skruvat på min på ett kamerastativ och det funkar kanon, och skulle rekommendera den (eller något liknande) långt över dyrare grejer för hemmafix.
 
  • Gilla
Adam23
  • Laddar…
A Adam23 skrev:
Ordentligt fotostativ finns med 1/4" gänga.
Fotostativ är mindre bra tycker jag, lätt att snubbla över benen och begränsar möjliga höjder betydlig mer än en teleskopstötta. Har du bara en klämhållare att sätta lasern på duger en billig stötta. Jag har bosch dyrare teleskopstötta BT350 men tycker inte den motiverar priset jmf med den billiga från Jula jag hade sedan innan.
 
Köpte Lidls Parkside när jag renoverade mitt kök. Köpte faktiskt en från classe först, bör ha varit Cocraft men kommer inte ihåg säkert, men lämnade tillbaka den då jag såg att Lidl hade en mycket billigare. Kvalité och noggrannhet är nog detsamma. Båda inkludera små stativ men totalt menlösa i min mening. Satsa på ett teleskopstativ istället t.ex. Bosch TP320
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.