Vem är det som öht har sett en hantverkare av något slag åka en Tesla? Det verkar väldigt opraktiskt.
 
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
C
MathiasS MathiasS skrev:
Vem är det som öht har sett en hantverkare av något slag åka en Tesla? Det verkar väldigt opraktiskt.
Tesla? Jag jobbade en gång i tiden med en servicetekniker som var inbiten bilsamlare och ägde en Rolls som han tog till kund några gånger innan han fick tillsägning från chefen att han absolut inte fick åka Rolls Royce till kunderna.
Nåt om att det kunde ge fel signaler... :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
P
Handyman 1 skrev:
Vad gäller hantverkare och bilar och åsikter om det finns det ett avsnitt i Solsidan om ämnet,ganska talande för inställningen hos många,helst ska man köra en 90 tals caddy,annars går det för bra,på kundernas bekostnad.
Man bör maskera sin framgång genom att köra en liten vit skåpbil, alltså?

Förare av mindre vita skåpbilar är f.ö. sämst i trafiken.
https://en.wikipedia.org/wiki/White_van_man handlar visserligen om Storbritannien, men det är precis likadant i Sverige. :lying:
 
  • Haha
  • Älska
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
E
P pmd skrev:
Man bör maskera sin framgång genom att köra en liten vit skåpbil, alltså?

Förare av mindre vita skåpbilar är f.ö. sämst i trafiken.
[länk] handlar visserligen om Storbritannien, men det är precis likadant i Sverige. :lying:
Tyvärr utsätts du då för en stor risk att misstas för en kidnappare.

En limo med chaufför vore bra för då behövs inga svindyra parkeringsavgifter eller böter hostas upp samt att verktygen alltid är nmära till hands.
 
  • Gilla
Nps och 1 till
  • Laddar…
Sett till de ersättningar för servicebil som nämts i många av trådarna här på BH så lär det inte vara några problem att finansiera kostnaderna för en Tesla eller RAM mfl.
 
  • Gilla
  • Haha
GlennB och 3 till
  • Laddar…
E
BerraBo BerraBo skrev:
Sett till de ersättningar för servicebil som nämts i många av trådarna här på BH så lär det inte vara några problem att finansiera kostnaderna för en Tesla eller RAM mfl.
Visa var du hyr bil till de priserna så säljer jag direkt min bil.
 
E El-Löken66 skrev:
Visa var du hyr bil till de priserna så säljer jag direkt min bil.
375*20 = 7500 per månad.
Räcker väl en rätt bra bit?
 
  • Gilla
ptlf och 2 till
  • Laddar…
Var kom Teslan in i bilden egentligen? Är det den svenska jantelagen?
Är det någon som sett en hantverkare åka runt i en Tesla? Måste vara en av de uslaste hantverks
bilar. Men om nu en hantverkare vill åka runt i en tesla, vad gör de? Man behöver inte lura kunderna
för att ha råd med en tesla det handlar om prioriteringar.
Men eftersom vi nu tydligen har blandat in läkare...
Om du hittar en läkare som kör Tesla, skulle man bojkotta den läkaren?
 
A
B Byggdjuret skrev:
Var kom Teslan in i bilden egentligen?
Steget från proppskåp till en tesla är inte långt på ett forum tydligen! :)
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
P
El som el ...
 
  • Gilla
  • Haha
GreenYoda och 2 till
  • Laddar…
Tror det blir lite svårt när du godkänt priset innan men jag skulle ställt frågan till dom vad det är som ingår i det priset och beroende på deras svar ta upp att dom eventuellt har fakturerat dubbla timmar.

För mitt pris på att beställa ett färdigt skåp är ca 5000:- och då är jag ingen elektriker.
 
Nissens Nissens skrev:
Förstår inte hur du räknar.
Ett exempel:
Priset för en burk färg i butik är 1000:-
Målarens pris är 300:- med 70% rabatt.
Målaren fakturerar sin kund 1500:- för färgen.
Det blir ett påslag på 500%
I min värld är det mer än 392%...
Nu kommer ja inte ihåg helt noga.. va i början på 90talet.. men tror en burk Nordsjö kosta runt 450-500 när vi köpte. Men sen tror ja att den rabatten ja snackar om var nåt som lades vidare till kund.. så vet inte om dom hade mer sidan om.. men 70% känns lite väl stort påslag.. du räknar inte in momsen i det med? Kanske beror på var man finns också.. detta var i malmöområdet, så gott om konkurrenterna.
 
n_sandstrom n_sandstrom skrev:
Fast det är ju den där liknelsen jag har svårt för.

Ram, Raptor, XC90, samtliga är dyrare än en Tesla Model 3.

Enligt mina referensramar är dom dyra bilar alla 4. Men fattar inte varför just Tesla är det man ska mäta med.


Kommer en elektriker i en Dodge är det ingen som reagerar. Men i en Tesla, då jävlar.
Varför just Tesla Model 3?
 
B Byggdjuret skrev:
Var kom Teslan in i bilden egentligen? Är det den svenska jantelagen?
Är det någon som sett en hantverkare åka runt i en Tesla? Måste vara en av de uslaste hantverks
bilar. Men om nu en hantverkare vill åka runt i en tesla, vad gör de? Man behöver inte lura kunderna
för att ha råd med en tesla det handlar om prioriteringar.
Men eftersom vi nu tydligen har blandat in läkare...
Om du hittar en läkare som kör Tesla, skulle man bojkotta den läkaren?
Oavsett man har råd att köra Tesla, Trabant XC90 eller vad det nu må vara kan det ju vara Lån i de flesta fall
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Varför just Tesla Model 3?
För att det är svenssonmodellen?
Den som kostar som "alla andra" nya bilar men ändå har nån märkligt dyr-stämpel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.