Har ett danderydspass som lämnades kvar av den förra husägaren. Passet är 120 cm och ser ut att vara i gott skick. (Tyvärr är det lite färg på det som jag gissar kommer från senaste husmålningen.)

Eventuellt så behöver det kalibreras. Det eller så är det på tok för känsligt för ”rakheten” på typ allt i det här huset ‍♂️

Jag är i alla fall inte rätt person för det. Verkar, vid korrekt inställning, vara på tok för exakt för mina snickerier...

Passet finns i Spånga (Stockholm) och då jag inte har en aning om hur mycket eller om det är värt något så tar jag gärna emot bud

Ett 120 cm långt byggpass med synliga användningsspår och lite färg, ligger på en grå betongyta. Begagnat Danderydspass i metall med tydliga tecken på användning och lite färgstänk, närbild från ovan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallpasset Danderydspasset på ett stengolv med synliga färgstänk på passet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det där är bra grejor, enkla att justera in också.
Jag har redan två, annars hade jag köpt det.
 
Om du kan tänka dig att skruva av brickan med libellerna och skicka det är jag intresserad. Har ett sådant pass där jag lyckats krossa ena libellen.
 
Med risk för att tolkas som skammbud av vissa. Men vet heller inte vad som är normal nivå. Vad tror du om typ 200kr för det? Är i alla fall intresserad.
 

Bästa svaret

Jag bor i närheten och håller just på att dra igång ett lite större projekt där detta säkerligen kommer väl till pass. Ingen aning vad det är värt. Är 300 för lite?
 
J Jackeskruf skrev:
Jag bor i närheten och håller just på att dra igång ett lite större projekt där detta säkerligen kommer väl till pass. Ingen aning vad det är värt. Är 300 för lite?
Det är taget. Nog med pengar för att jag ska kunna köpa ett Meec pass eller liknande som är på samma nivå som jag. Du kan väl PMa så kan vi ta detaljerna där?
 
Passet är nu sålt och kommer förhoppningsvis komma till användning denna gång!
 
Ja, det blir perfekt att köpa ett MEEC-pass då blir allt snett rakt. :thinking:
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, det blir perfekt att köpa ett MEEC-pass då blir allt snett rakt. :thinking:
Förutsatt att man svänger det rätt väg.
Jag arbetade på en gång där platschefen hade ett kinesvattenpass som allt viktigt skulle ställas in enligt. Det gällde att svänga det samma väg överallt för det visade minst en halvcentimeter fel per meter.

Vi hade ett verkligt praktgräl han och jag när arbetet som jag hade gjort inte höll måtten när han kontrollerade med sitt måttband. Måttbandet hade gått av någon gång och var skarvat knappt 2 cm omlott.
Småningom lärde jag mig var det var skarvat så jag kunde kompensera så att allt han kontrollmätte stämde med hans måttband. Sedan var det hans problem när ingenting började stämma i slutskedet.
Hans heliga pålitliga kinavattenpass grvde jag ned i jorden under baracken en dag då platschefen hade farit hem några minuter tidigare. Där ligger det väl än.
 
  • Haha
Viktualia och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.