Hej,

Vi har en värmeväxlare för fjärrvärme LPM från 2003. Där har vi bl a en reglercentral ECL 100 Danfoss med en cirkulations pump (för radiator) Grundfos UPS 25-40 180. Efter att strömmen gick ( klippte av en förlängningskabel) och jordfelsbrytaren löste ut så stannade den. Slog på strömmen igen men cirkulations pumpen gick inte igång. Jag har lyssnat på pumpen och den verkar död. Tog bort skruven för att se om axeln roterar men den står still. Funderar på om det kan vara kondensatorn på 2 uF som lagt av så jag har beställt en ny och skall enligt leveransplan få den idag.

Om det inte skulle funka kan man byta till en ny Grundos UPS 25-40 180? Att byta den verkar inte så svårt. Frågan är om den passar till ECL 100 från 2003.
Eller är det dags att byta hela centralen?

Tacksam för tips!

//mikael
 
Koppla din cp direkt i ett annat uttag. Det är bara att sätta en stickkontakt på sladden. Då vet du om den är paj. Fungerar den i ett annat uttag så kör den så, det är väl bara sommarurkopplingen du missar med att inte koppla den via ECL.

Är den kass så kan du köpa vilken ny cp som helst.
 
Hej

Elen får den från ECL 100 så då måste jag öppna den och se om jag kan lossa på kablarna och montera stickkontakt. Iden var inte dum. Skall kolla på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.