R
Är Hans Grohe ett kvalitetsmärke?

Har ett duschmunstycke där "förkromningen" (plast) börjat bubbla och spricka efter 4-5 års användning (jag bor själv). Jag har aldrig tidigare varit med om att ett duschmunstycke gått sönder/slitits ut men nu har jag två gånger skurit mig ("paper cuts") på sprickorna i det blanka plastlagret och börjar bli sur så vad är den allmänna meningen om Hans Grohe?
 
J
De blandare jag stött på har imponerat i funktion och känsla! Även de som är ett par år gamla
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
BirgitS
Även om Hans Grohe normalt sett är ett bra märke så kan de ju ha gjort "för billiga" duschmunstycken också och det kan ju även ha varit något produktionsproblem under en tid som visar sig nu.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Köpte en av deras dyrare varianter och våra rörmokare var mycket imponerade av kvaliteten. Men de verkar ha ett brett utbud och även billiga varianter.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
H
R radioshack skrev:
Är Hans Grohe ett kvalitetsmärke?

Har ett duschmunstycke där "förkromningen" (plast) börjat bubbla och spricka efter 4-5 års användning (jag bor själv). Jag har aldrig tidigare varit med om att ett duschmunstycke gått sönder/slitits ut men nu har jag två gånger skurit mig ("paper cuts") på sprickorna i det blanka plastlagret och börjar bli sur så vad är den allmänna meningen om Hans Grohe?
Har bra erfarenhet av Hans Grohe men det jag köpt är inte heller de billigaste varianterna. Chrome på plast hade jag inte köpt, 2 olika material som reagerar olika på värme och kyla. Är inte förvånad att det spricker, sen kan man fundera på varför det tillverkas, förmodligen för att få fram billiga produkter men dessa produkter har oftast en begränsad hållbarhetstid.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Köpte mina Grohe för 28 år sen, grym kvalite och känsla.
Kallvattenläget droppar ytterst lite dock, kanske ändå godkänt efter så lång tid med 3 barn hemma..
Jag vrider den lite mot varmvattenläget i avstängt läge, då droppar den inte.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
BirgitS
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Köpte mina Grohe för 28 år sen, grym kvalite och känsla.
Fast Grohe och Hansgrohe är två olika företag.
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
engs
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Köpte mina Grohe för 28 år sen, grym kvalite och känsla.
Grohe och Hans Grohe är dock inte samma bolag.
(Verkar vara nått med tyskt att nära släkt startar bittra konkurrerande men framgångsrika bolag, Aldi Nord / Aldi Syd. Hans Grohe / Grohe, Adidas / Puma).
 
Redigerat:
  • Gilla
radioshack och 1 till
  • Laddar…
G
Fått för mig att Hans Grohe är bättre än Grohe på tex blandare?
 
  • Gilla
radioshack
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Köpte mina Grohe för 28 år sen, grym kvalite och känsla.
Kallvattenläget droppar ytterst lite dock, kanske ändå godkänt efter så lång tid med 3 barn hemma..
Jag vrider den lite mot varmvattenläget i avstängt läge, då droppar den inte.
Det står Hansa på mina blandare..................................................................
Ytterligare en tillverkare med snarlikt namn......
 
BirgitS
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det står Hansa på mina blandare..................................................................
Ytterligare en tillverkare med snarlikt namn......
Verkar vara ett varumärke från Oras, åtminstone numera.
https://www.orasgroup.com/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.