Ska byta fasad till dibbelfaspanel till våren och funderar på det här med fasadbelysning..

Huset ligger med skog bakom, en hög granhäck mot grannen till höger, till vänster är en större äng och framåt är det en mindre väg så det är väldigt dåligt med ljus.

Idag sitter en liten lampa ovanför dörren och en äldre gårdslampa eller vad det kallas för.

Det är 4 olika lgh, 2 uppe och 2 nere framåt.

Har någon några tips på belysning eller allmänna råd om utomhusbelysning att ge mig så vore jag tacksam

Tvåvåningshus med snö på taket, en lampa ovanför dörren och en vid balkongen under skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Istället för fasadbelysningen kanske det skulle funka med några belysningsstolpar vid uppfarten till fastigheten?

Att sätta fasadbelysning på ett flerfamiljshus är väl ganska ovanligt. Entrébelysning är en naturlig detalj och även hörnlampan ni har.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jo den tanken har slagit mig med.

Gaveln man ser har ett dubbelgarage, där ska det fyllas igen och bli en port och en plan att parkera en bil, där hade jag tänkt ha stolpar / pollare med belysning.

Kanske ska sätta 3-4 stolpar vid parkeringen med belysning och sen satsa på någon form av belysning runt om i trädgården.

Finns det motorvärmarstolpar med belysning som går att göra om till elbilsladdare vid ett senare tillfälle? Kanske går att ladda via mvuttag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.