Någon som vet om Ikeas luckor/lådfronter passar på Elgigantens Epoq stommar? Vi ska bygga ut vårt kök lite och har fått tag på gamla luckor till vårt Faktum-kök. Men stommar har vi ännu inte lyckats hitta. Så tänkte om någon här vet om det funkar? Och om det är nåt annat som skiljer så att det skulle se knasigt ut att blanda Faktum och Epoq?
 
Det funkar åt andra hållet dvs Epoq luckor på IKEAs Faktum stommar, det har jag själv gjort. Så det borde gå bra åt andra hållet också. Skåpen har samma storlek så man ser ingen skillnad när det väl är på plats. Jag kompletterade mitt gamla IKEA kök med ett par extra skåp från Epoq och nya dörrar till alla och det är inget man ser.
 
B betula skrev:
Det funkar åt andra hållet dvs Epoq luckor på IKEAs Faktum stommar, det har jag själv gjort. Så det borde gå bra åt andra hållet också. Skåpen har samma storlek så man ser ingen skillnad när det väl är på plats. Jag kompletterade mitt gamla IKEA kök med ett par extra skåp från Epoq och nya dörrar till alla och det är inget man ser.
Det låter ju bra! Tack!
 
B Bygga_till_2020 skrev:
Det låter ju bra! Tack!
Hur gick det? Är inne på samma som du, dvs sätta gamla Faktum-skåp på stommar från Epoq.
 
Bumpar denna.
Är stommarna fortfarande kompatibla 2024?

Behöver riva ut och byta ut en diskbänk med Faktum underskåp för att få plats med en diskmaskin och hoppas slippa komplettera med nya svindyra Faktumstommar från smålandsluckan.se om Elgigantens Epoq fungerar lika bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.