Jag undrar vad som är bäst att göra med marken på bilden.
Förra ägaren har lagt en markduk över jorden men bara lagt dit ett tunt lager med grus så att gräs/växter har fått fäste ovanpå markduken.

Ytan är ca 80kvm (allt syns inte på bilden)
Planen är att ha ytan till ett växthus och 8st pallkragar samt stenplattor mellan gångarna.

Ska jag gräva upp allt och försöka lägga gräsmatta eller ska jag gräva upp allt lägga grus?

Eller bara lägga grus direkt över allt?

Eller har någon en annan bra idé?
 
  • Mark omgiven av gräs och växter med synlig markduk och tunt lager grus, potentiell växthusplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
harry73
Det spelar inte någon roll vad ni gör, ni kommer att få ogräs.
 
Skulle nog tagit ut en grävare som drar av ytan och sen på med ny duk och så kanske 0-8 eller 0-16 kross. Toppat med lite 4-8 makadam.

Men som med allt annat måste det underhållas annars börjar det växa ogräs.
Du bör även ha kantsten eller liknande annars kommer växtligheten krypandes och det är svårare att underhålla
 
Om det ska vara grus så bör det vara ett ordentligt lager för att slippa ogräs Ja har grus o olika tjocklek runt i trädgården. Där djupet på gruset är 20-30cm växer i stort sett inget ogräs, men vid tunnare lager hittar ogräset lätt fäste. Gräsmatta måste klippas grus måste rensas. Men lägger ni en ny duk och lägger ett nytt lager grus så brukar ogräset vara lätt att dra upp en-två ggr per år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.