Hej,

Jag undrar hur man som lättast & billigast möjligt kan fixa ett bra luftflöde ut ur rummet "KLK" Jag har inte möjlighet att hämta Friskluft Utifrån då rummet är placerat där det är.

Det blir idag outhärdligt varmt efter en stund, luften känns aningen unken och instängd givetvis oavsett om jag har öppet dörren när det ej används så hjälper ej detta.

Tips mottages gärna på en lätt och smidig lösning,
Bifoga gärna en länk eller lämna namn på en produkt för ändamålet.

Stort tack!
 
  • Ritning av en lägenhetsplan med markerat rum "KLK", söker tips för förbättrade luftflöde utan att hämta friskluft utifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Philipherman Philipherman skrev:
Hej,

Jag undrar hur man som lättast & billigast möjligt kan fixa ett bra luftflöde ut ur rummet "KLK" Jag har inte möjlighet att hämta Friskluft Utifrån då rummet är placerat där det är.

Det blir idag outhärdligt varmt efter en stund, luften känns aningen unken och instängd givetvis oavsett om jag har öppet dörren när det ej används så hjälper ej detta.

Tips mottages gärna på en lätt och smidig lösning,
Bifoga gärna en länk eller lämna namn på en produkt för ändamålet.

Stort tack!
Tänk ventillation i dator. Sätt en fläkt som suger in från hallen och blåser ut i köket. Vanliga badrumsfläktar funkar
 
T Tompafix skrev:
Tänk ventillation i dator. Sätt en fläkt som suger in från hallen och blåser ut i köket. Vanliga badrumsfläktar funkar
tack för ditt svar,

du menar alltså två fläktar som spinner? :)

Tips på en bra prisvärd fläkt?
 
Pax,Fresh är bra märken. Men de kostar därefter. Du kanske kan koppla in två fläktar till datorn om det är det du spelar. De är bra, tysta och kräver ingen elektriker som kopplar in dessa. Sätt insuget vid golv i hall och utblås en bit från tak mot köket.
 
Redigerat:
Lite stor?
 
  • Stor röd fläkthjul monterad i en träram mot en grusig markbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En fläkt i väggen mellan KLK och kök skulle kunna hjälpa. Om det inte funkar mrd öppen dörr och skrivbordsfläkt
 
Silver78 Silver78 skrev:
Lite stor?
det ser allt så ut!
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
En fläkt i väggen mellan KLK och kök skulle kunna hjälpa. Om det inte funkar mrd öppen dörr och skrivbordsfläkt
Problemet blir ju att bakom väggen kommer köket med luckor dessvärre!
 
Vill du inte ta där är det bara att cirkulera luft ut mot korridoren
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.