Dottern har nåt en ålder där rutschkana och gungor är livet. Har en ny på väg inom en månad. Baserat på min uppväxt gungades det flitigt en bra bit upp i åren.

Går därför i funderingar om en stabil pjäs med både kana och ställning. Priserna på färdiga satser är ju helt åt skogen hutlösa eller?

Hursomhelst, jag har inte tid eller ork att designa och bygga en egen, vill därför köpa en färdig.
Har kollat en del på den ENDA "billiga" jag kan hitta, en från Nordic Play, finns på mitt lokala Byggmax.
https://www.byggmax.se/gungställning-265-cm-nordic-play-p6839227

Omdömen på den eller förslag på alternativ?

OBS, tveksam i vilken forumsdel detta passar, det är ju ett projekt i sig så..
 
T tpsoft skrev:
Vi har en gungställning från Hörby bruk som vi haft i snart 4 år och är väldigt nöjda med den. Det finns även med rutschkana vilket några vänner har och den är lika fin och stabil som vår.

vi har en sån här [länk]

men finns som sagt även med rutschkana
[länk]
Den ser ju gedigen ut, grävs stolparna ner eller används jordankare?
 
Vi har gjutit fast fästjärnen i betong i marken, har för mig att det är en eller två säckar per stolpe. Sitter som berget, vi har iofs gjutit fast själva trästolpen med för att ta upp lutningen på tomten vilket gör det extra stabilt men våra vänner har bara gjutit fast fästjärnen så stolparna är i luften och den är lika stabil som vår. Tom vuxna kan gunga på dem utan problem.

Vi är väldigt nöjda med den.
 
Om du kan vara utan kanan har jag en Hörby Bruk med tre gungor som inte används längre som du kan få köpa för en bråkdel av priserna som länkats. Finns i Sthlm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.