Hejsan alla:)

Jag har fått något skräp....kanske en spik mellan trumman och innerväggen på en tvättmaskin. Har för mig att en kan ta bort valkarna och ta bort ev skräp. Men jag hittar inte hur eller om det går på denna maskin.

Någom som vet?
 
  • Frontbild av en öppen Bosch VarioPerfect tvättmaskin, fokus på trumma och kontrollpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M morgi skrev:
Hejsan alla:)

Jag har fått något skräp....kanske en spik mellan trumman och innerväggen på en tvättmaskin. Har för mig att en kan ta bort valkarna och ta bort ev skräp. Men jag hittar inte hur eller om det går på denna maskin.

Någom som vet?
Jag har inte en bosch men jag gjorde detta precis själv, det sitter en låsring som håller bälgen på plats och tätar mot kanten. På min Elektro Helios så krängde jag bara av den sen var det lätt att plocka loss bälgen så man kom åt emellan. Sen återmonterar man bara omvänt.
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
Jag hade en maskin som krånglade med skräp tidigare. Vi skakade lite på den och välte lite fram och tillbaka när vi tittade på den och letade efter serienummer eller liknande och då försvann problemet utan att vi öppnade maskinen. Så jag kan rekommendera att gunga runt maskinen lite för att se om problemet kan skakas bort.
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
A
Även om du får bort vallarna set du inte mer.
Stoppa in huvudet med en stark ficklampa och lys genom hålen i trumman för att se om du hittar felet.
 
A
Fast på denna modellen kan det vara trummlager
 
  • Gilla
morgi
  • Laddar…
Ingen framgång ännu.

Nu ligger jag i soffan och låtsas som tvättmaskinen fungerar :)
 
  • Haha
MariaiÖstergötland och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.