TACK! Det blir nog både snyggt och praktiskt att ha allrummet i vinkel med ljusinsläpp från två håll! Smart! Hur gör ni där nere, kommer ni att ha ett eller två sovrum där? Vi behöver troligen ha två sovrum på nedervåningen och jag oroar mig lite för om matsalsdelen kommer att kännas mörk då?!
 
Vi hoppas att det blir bra med. Svårt att veta helt 100 innan man står där med gips och reglar.

Väggen mellan allrummet och sovrum 1 kommer vi även bygga så att det blir en tv bänk inbyggd i väggen. Svårt att förklara, men nu innan man ser det känns det som en smart lösning.

På nedre plan kommer vi ha ett sovrum. Sovrum (ingång från hallen) kommer vi dela på hälften och sen ha som walk-in closset (med ingång från sovrummet) När barnen sen blir större, är det tänkt att vi flyttar vi ner.

Vi var inne i ett Spira 211 som hade två sovrum på nedre plan.. Allrummet/matrummet där blir så pass stort ändå. Vill du så går det att du sätta fåtöljer mot väggen till sovrumet. Har ni dessutom sol på vinkeldelen under dagen så bör det inte vara några problem.

Vill du ha mer tips, pris m.m. Skriv här så hjälper jag gärna till. Vet själv hur det känns att sitta hemma och räkna utan att veta.


/Douglas
 
Redigerat:
Hittade denna tråd då jag surfar runt för att leta inspiration till vår övervåning till spira 211 som vi flyttade in i för 5v sedan. Vi har ett förslag som ser precis ut som skissen här ovan. Dock vill vi ju helst ha en Walk in Closet också. Har du ritning/ bilder på hur ni tänkt er i sovrummet där nere när ni delar av? Hur tänker ni med garderober på övervåningen?
Tacksam för tips!
Mvh Camilla

Douglas Bjerleus skrev:
Vi hoppas att det blir bra med. Svårt att veta helt 100 innan man står där med gips och reglar.

Väggen mellan allrummet och sovrum 1 kommer vi även bygga så att det blir en tv bänk inbyggd i väggen. Svårt att förklara, men nu innan man ser det känns det som en smart lösning.

På nedre plan kommer vi ha ett sovrum. Sovrum (ingång från hallen) kommer vi dela på hälften och sen ha som walk-in closset (med ingång från sovrummet) När barnen sen blir större, är det tänkt att vi flyttar vi ner.

Vi var inne i ett Spira 211 som hade två sovrum på nedre plan.. Allrummet/matrummet där blir så pass stort ändå. Vill du så går det att du sätta fåtöljer mot väggen till sovrumet. Har ni dessutom sol på vinkeldelen under dagen så bör det inte vara några problem.

Vill du ha mer tips, pris m.m. Skriv här så hjälper jag gärna till. Vet själv hur det känns att sitta hemma och räkna utan att veta.


/Douglas
 
Hej Camilla och ursäkta för sent svar. Varit mycket nu.

Vi har tänkt om helt när det gäller övervåningen (se bild) Bilden är inte skalenlig då jag raffsade ihop det idag efter att ha läst ditt inlägg. Nedre plan är detsamma och se bilden längst ner för hur vi tänkt det där.

Vad roligt att ni också valt ett Spira 211. Finns det någon blogg eller instagramkonto man kan få följa?

Hälsningar
Douglas
DSC_1738.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_1737.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hej!

Ser här att ni har byggt Spira 211.
Vi har funderingar på denna husmodell inför vårt husbygge.
Hur trivs ni med huset? Har ni märkt något som ni önskat annorlunda?
Var Hjältevadshus smidiga att samarbeta med som husleverantör?
Guld värt om vi kan få ta del av era erfarenheter inför de val vi står inför!
Ser att det var många år sedan som denna tråd var aktiv, men jag gör ett försök.

Hälsningar
Pat
 
Hej!
Av olika skäl blev det aldrig så att vi byggde spira 211 då. Nu är vi i husbyggartagen igen men valet föll på att bygga en annan modell från en annan husleverantör denna gången. Tycker fortfarande att spira 211 är en väldigt fin modell dock!
Lycka till med ert bygge!
 
Jag förstår!
Man kollar ju hit och dit och jämför, och nya perspektiv och information kommer till. Mycket att ta ställning till.
Vad landade ert beslut på till sist?
Är ni igång och bygger just nu?
Vore kul att få ta del av era erfarenheter!
 
P PatVil skrev:
Hej!

Ser här att ni har byggt Spira 211.
Vi har funderingar på denna husmodell inför vårt husbygge.
Hur trivs ni med huset? Har ni märkt något som ni önskat annorlunda?
Var Hjältevadshus smidiga att samarbeta med som husleverantör?
Guld värt om vi kan få ta del av era erfarenheter inför de val vi står inför!
Ser att det var många år sedan som denna tråd var aktiv, men jag gör ett försök.

Hälsningar
Pat
Hej, ja du får ursäkta för sent svar. Vi trivs kanon i huset. Vi stötte på några problem som inte hade med HVH att göra, men ändå ställde de upp med tid och råd. Har gått några år så vet inte om de har samma goda service nu, men svprt att tro de skulle ändra sig.
Det vi skulle gjort annorlunda är främst två saker. Det ena är att tänka till med tvättstugan. Tvättstugan är väldigt liten och svårplanerad. Vi går därför i planerna att bygga ut den delen och få en liten hall att hänga av sig i. Den andra delen har ni säkert hört och det är förvaring. Många stora ytor där nere,. Men dålig förvaring. Vi har gjort sovrummet på bottenvåningen till en stor klädkammare/tvättrum. Den dagen vi flyttar ner kommer vi göra en walk in closet genom att sätt upp en vägg i allrummet intill sovrummet. Hoppas det hjälpte lite.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.