Hej,

Behöver hjälp med tips på vad nyupptäckta märken i parketten kan vara.
Har haft några olika hantverkare hemma. Först snickare som byggt ny innervägg o satt upp nytt fönster o märket upptäcktes av min fru efter att de varit där. Vi har haft en matta över golvet innan där men den flyttades bort innan de skulle jobba. Jag har sett märket på håll bara o trott att det var nåt som barnen gjort, ibland blir det med bredsladd med Bobbycaren som efterlämnar lite minnen. Tittade lite närmare på det nu o upptäckte att det är något annat. Finare mönster som gått djupare i golvet. Undrar om nån känner igen mönstret o kan reda ut vad det kan vara. Känns så fint så jag kan inte komma på om något verktyg kan göra något liknande? Nån som kan hjälpa mig? Känns trist att fråga snickaren om det kanske är nåt som barnen gjort. Han känns reko men han hade med sig en annan som gjort lite halvkonstigt jobb o funderar på om det kan vara denne som gjort nåt. Det är totalt cirka 17 cm där det är lite djupare o sen kanske 7 cm svagare märke. Golvet är slitet i övrigt men tror detta märke är ganska nytt, ser ut så o vi känner inte igen det från innan.
 
  • Detaljerat och fint mönster med djupa spår i parkettgolv, vilket ger intryck av att vara orsakat av ett verktyg eller slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skada med finare mönster i parkettgolv, omkring 17 cm djup och 7 cm svagt märke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat trägolv med djupt och fint mönster, eventuellt orsakat av verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
LoweW
Jag tycker det ser ut som märken från en skruv som tryckts ner och rullats :thinking: Om man ska leka detektiv kanske snickaren tappade en skruv som barnens Bobby Car körde över?
 
Man har rivstartat med Bobby car. Men ser ju tydligt att det är däckspår. Du får säga åt ungarna att byta till sommardäck när dom kör inne.
 
LoweW LoweW skrev:
Jag tycker det ser ut som märken från en skruv som tryckts ner och rullats :thinking: Om man ska leka detektiv kanske snickaren tappade en skruv som barnens Bobby Car körde över?
Aha, skruv. Där har vi nåt
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Man har rivstartat med Bobby car. Men ser ju tydligt att det är däckspår. Du får säga åt ungarna att byta till sommardäck när dom kör inne.
Önskar det vore så, men tyvärr stämmer inte mönstret, o är alldeles för fint. Sen kanske däckbyte vore bra ändå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.