150 kg med en hand!

Jag och min sambo köpte vårat första hus för lite mer än en månad sen och med det tillkom såklart huvudvärk, massa planering och insikt om hur ohändig man är. Vi köpte ett kedjehus i norra sverige, så skotta snö har varit en stor del av mitt liv då jag är studerande på distans medans min sambo jobbar heltid.

Under tiden man skottar, skyfflar, gräver och svettas så hinner man planera och drömma. I dessa planer har en grillplats kommit upp. Då vi båda är lika händiga som två tallar så uteslöt vi att bygga och istället köpa en färdig.

Denna grill skulle passa oss perfekt! För då kan vi äntligen samla lite familj utomhus, hålla dem varma och glömma detta virus för en stund.
 
150kg
Då vårt hus nyligen blev färdigställt skulle vi verkligen behöva fylla det kalla tomrummet på altanen med en varm tipi.
 
Svar: 150kg.

Det här är min tävling! Har spanat länge på en exakt likadan. Förra året byggde jag en altan som blev klar långt in på hösten. Tyvärr kunde vi inte njuta av den då. I år vill vi utnyttja den maximalt och då vore den här vinsten perfekt! Skulle bli så snygg på uteplatsen.
 
Svar 150kg.

Med egen skog och därmed bra tillgång till ved hade denna klimatneutrala terassvärmare och grill passat utmärkt hos oss.
 
Svar: 150kg
Jag har en sjukdom som bl a innebär att jag har svårt att hålla kroppstemperaturen och lätt fryser. En Tipi skulle göra att jag kan vara utomhus mer.
 
150 kg.

Skulle passa perfekt vid vår nya timmerstuga som vi ska bygga i sommar. En riktigt idyll vid Skellefteåälven med fjället i bakgrunden.
 
150kg.

Med en ettåring hemma och ytterligare en till inom kort finns det goda skäl att få sjunka ner framför en brasa och vara sig själv för en stund.
 
150kg.

Vi har precis gjort klart vårt stambyte och tillhörande dränering, trädgården ser ut som ett lerfält men till våren är det dags att äntligen få bygga altanen vi gjorde grunden till förra hösten. Att få rama in det hela med levande lågor skulle verkligen vara pricken över i:et!
 
0,15 ton, 150kg, 1500hg, 150 000g.
Den fina terrassvärmaren skulle passa perfekt till vårt poolområde som ska färdigställas till våren.
De är verkligen effekt fulla!!

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu längtar vi ut till altan och uteplats, men visst är det lite kyligt?

Vi har nöjet att tävla ut en Tipi 147 vedeldad terrassvärmare och grill i cortenstål från Byggahus.se Shop.
Läs mer om värmaren här: [länk]

Värde: 4 995 kr

[bild]

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna terrassvärmaren/grillen, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga:

Hur tungt kan du lyfta med lyfttvingen Viking Arm?

Det rätta svaret hittar du här: [länk]

[bild]

Vinnaren utses fredagen den 12 mars.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen sponsras av Byggahus.se Shop.
 
150 kg kan man lyfta. Denna värmare skulle passa fint på vår kommande altan
 
Redigerat av moderator:
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu längtar vi ut till altan och uteplats, men visst är det lite kyligt?

Vi har nöjet att tävla ut en Tipi 147 vedeldad terrassvärmare och grill i cortenstål från Byggahus.se Shop.
Läs mer om värmaren här: [länk]

Värde: 4 995 kr

[bild]

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna terrassvärmaren/grillen, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga:

Hur tungt kan du lyfta med lyfttvingen Viking Arm?

Det rätta svaret hittar du här: [länk]

[bild]

Vinnaren utses fredagen den 12 mars.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen sponsras av Byggahus.se Shop.
150kg
Nu har vi suttit ensamma ett år och väntat
och efter barn och barnbarn längtat
Nu vill vi med dem runt lägerelden sitta
och på solnedgången på Österlen titta
 
  • Älska
Jiji
  • Laddar…
Svar: du kan lyfta 150 kg med den fornnordiska armen.

Ska bygga min första uteplats/altan nu i vår/sommar så detta vore ett utmärkt tillskott i arsenalen av mysiga och funktionella ting.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu längtar vi ut till altan och uteplats, men visst är det lite kyligt?

Vi har nöjet att tävla ut en Tipi 147 vedeldad terrassvärmare och grill i cortenstål från Byggahus.se Shop.
Läs mer om värmaren här: [länk]

Värde: 4 995 kr

[bild]

Så här tävlar du:

Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna terrassvärmaren/grillen, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga:

Hur tungt kan du lyfta med lyfttvingen Viking Arm?

Det rätta svaret hittar du här: [länk]

[bild]

Vinnaren utses fredagen den 12 mars.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen sponsras av Byggahus.se Shop.
150 kg.
Att få möjlighet att njuta av kvällar som kyler med värme från Tipi 147 vedeldade terassvärmare, omgivna av roslagens vackra natur där vi har vårt fritidshus.
 
150kg
Snälla låt mig vinna, vi har kommit fram till att vi ska ha en eldstad, känner jag mig själv kommer detta bli ett projekt där tvunget behöver göra det onödigt krångligt, överskattar min förmåga och ett i bästa fall mediokert slutresultat.
 
Viking arm lyfter 150 kg

Efter ett år som husägare och en lika lång period med oplanerad renovering och tjafs med försäkringsbolag på grund av ett fuskbygge badrum, skulle det vara härligt att tillslut få njuta av villalivet ute på altanen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.