Hej,

Jag har precis nyss flyttat in i ett hus byggt 2015. I ett av badrummen på nedanvåningen förblir golvet iskallt. Trots att där är golvvärme.

Jag testade att maxa termostaten men flera timmar senare har det inte hänt något.

Termostaten visar 19,5 grader och är inställd på 35grader. Golvet är ändå kallt flera timmar senare.

Styrdonen ser ut att göra det de ska. Kan det ha att göra med värmepumpen och den generella värmen i huset? Dvs om det är 22 grader i huset - slutar golvvärmen köra i alla rum då?

Filiplindw Filiplindw skrev:
Hej,

Jag har precis nyss flyttat in i ett hus byggt 2015. I ett av badrummen på nedanvåningen förblir golvet iskallt. Trots att där är golvvärme.

Jag testade att maxa termostaten men flera timmar senare har det inte hänt något.

Termostaten visar 19,5 grader och är inställd på 35grader. Golvet är ändå kallt flera timmar senare.

Styrdonen ser ut att göra det de ska. Kan det ha att göra med värmepumpen och den generella värmen i huset? Dvs om det är 22 grader i huset - slutar golvvärmen köra i alla rum då?
ps. Framledningstempen är 55 grader

Har du golvvärme i hela huset?

Har den inte fungerat på hela vintern?

Filiplindw Filiplindw skrev:
Framledningstempen är 55 grader
Fota fördelaren så allt syns , framledningen på GV är för hög.

useless useless skrev:
Har du golvvärme i hela huset?
Ja på nedre plan

K KakelDaniel skrev:
Har den inte fungerat på hela vintern?
Vi flyttade in för 1 månad sedan

Prova med att motionera ”termostaterna” vid fördelaren

• Gilla
Filiplindw
  • Laddar…
Som föregående säger, kolla piggarna som sitter under ställdonen att do n går upp som som ska för att öppna , kärvar fast under sommaren.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.