Idag har hantverkarna täckt över värmekablar på badet med flytspackel. Det är lagt nya spånplattor och värmekablar är monterade till nät som är fastskruvat på spå plattorna. Jag vet inte hur resultatet bör se ut efter första flytningen, hade inte förväntat mig "hål" i ytan.

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig att se på detta :) Kom gärna med en kommentar om du tycker det ser ok ut eller om detta är något man måste göra något med.

Nyinstallerade värmekablar täckta med flytspackel på ett ojämnt badrumsgolv med synliga "hål".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flytspackel täcker värmekablar på badrumsgolv med synliga ojämnheter och små hål i ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagt flytspackel på badrumsgolv med synliga ojämnheter och håligheter kring avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagt flytspackel i ett badrum med synliga vågor och små hål på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flytspackel som täcker värmekablar på ett badrumsgolv med synliga "hål" i ytan och en skyddande tejp längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ska flytas en gång till ser det ut som
 
Är själv bara hemmafixare, men det där hade jag inte varit nöjd med.
Antingen har de blandat spacklet för dåligt eller så är det frostskadat eller gammalt.
Är det en pöl med vatten man ser?
 
Antingen är det läck men det brukar inte se ut så där så då är det troligen luftbubblor som stigit till ytan, har för mig att det kan bli så om man varit lite snål med primer.
Ska ju flytas en gång till minst så det är nog helt lugnt
 
Tack för svar!

Peter2400 Peter2400 skrev:
Är själv bara hemmafixare, men det där hade jag inte varit nöjd med.
Antingen har de blandat spacklet för dåligt eller så är det frostskadat eller gammalt.
Är det en pöl med vatten man ser?
Det var iaf väldigt mycket blötare där än på resten av golvet. Tror nog att det var lite vatten på ytan eventuellt.

nino nino skrev:
Antingen är det läck men det brukar inte se ut så där så då är det troligen luftbubblor som stigit till ytan, har för mig att det kan bli så om man varit lite snål med primer.
Ska ju flytas en gång till minst så det är nog helt lugnt
Man blir fort orolig när man inte har så stor kunskap i ämnet, hoppas att det inte är några problem.
 
Inga som hellstbproblem. De har inte varit så noga med tätning eller att köra med piggroller för att få ut luften. Men när de löser den övre spacklingen kommer du se ett perfekt resultat. Dock lite konstigt att de inte flöt allt i en vända
 
T
Suck, tror nog att hantverkarna har koll på läget och sådana luftbubblor blir det ibland. Spelar dessutom ingen roll då dessa kan slipas bort eller skrapas bort om man stannar kvar och väntar ut spacklet, dessutom ska det täckas sedermera med tätskikt och plattor så ingen kommer att se dessa bubblor:rolleyes:
 
T
S sixten88 skrev:
Inga som hellstbproblem. De har inte varit så noga med tätning eller att köra med piggroller för att få ut luften. Men när de löser den övre spacklingen kommer du se ett perfekt resultat. Dock lite konstigt att de inte flöt allt i en vända
När det är träbjälklag och ett stort badrum så flyter jag först 12mm alltså i nivå med brunnarna, låter detta första lager stelna precis och sedan innan med nästa lager nu med fallbyggnad och som sagt ytan behöver inte bli sammetslen då skiten ändå ska täckas sedan.

Om det är ett stort och avlångt badrum kan man ibland hamna på 4-5 cm vid dörrtröskel och så mycket är det svårt att få spacklet att stanna plus att det blir en jäkla massa hinkar att blanda och man hinner inte med att få in spacklet innan det börjar torka särskilt inte på sommaren om det är 25-30 grader.
 
  • Gilla
Landbogården och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.