vårt uterum och altan behöver lite uppfräschning. Trallen börjar bli dålig, ca 15-20 år nu tror jag (vi har bara haft huset 1 år). Men uterummet står på trallen. Det har också satt sig. Först tänkte jag bara byta trallen ute och försöka räta upp allt med några fler plint osv. Men nu börjar jag fundera på om man inte även kan ta upp trallen i rummet och isolera golvet när man ändå håller på. Det vore inreda dumt att kunna använda rummet vår/höst också... funderar även på att isolera taket, men då förlorar man så klart mycket fint ljus. Hur tror ni man förbättrar uterummet bäst? Kanske en luftvärmepump är bättre än att jobbas med mycket isolering? Självklart måste det bli tätarenosv än det är idag.
 
  • Närbild på en nedsatt trall och en glasvägg i uterummet som visar tecken på åldring och behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis synlig trätrall som behöver renovering, omgiven av svart matta i ett uterum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uterum med transparent tak och värmeelement ovanför fönster, utsikt till en grönskande trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uterum med glaspartier på en trall på husets sida, behov av underhåll synligt, dekorationer och en hund inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Guerrera
  • Laddar…
Hej, blev det någon renovering? Är i samma sits och osäker på vad som är värt att göra. Riva och bygga nytt eller renovera?
 
lillablå lillablå skrev:
Hej, blev det någon renovering? Är i samma sits och osäker på vad som är värt att göra. Riva och bygga nytt eller renovera?
nej, tyvärr inte gjort något åt detta än utan prioriterat andra saker.
 
G glinton skrev:
vårt uterum och altan behöver lite uppfräschning. Trallen börjar bli dålig, ca 15-20 år nu tror jag (vi har bara haft huset 1 år). Men uterummet står på trallen. Det har också satt sig. Först tänkte jag bara byta trallen ute och försöka räta upp allt med några fler plint osv. Men nu börjar jag fundera på om man inte även kan ta upp trallen i rummet och isolera golvet när man ändå håller på. Det vore inreda dumt att kunna använda rummet vår/höst också... funderar även på att isolera taket, men då förlorar man så klart mycket fint ljus. Hur tror ni man förbättrar uterummet bäst? Kanske en luftvärmepump är bättre än att jobbas med mycket isolering? Självklart måste det bli tätarenosv än det är idag.
Hejsan jag undrade om du fick svara för dina frågor
 
G Guerrera skrev:
Hejsan jag undrade om du fick svara för dina frågor
Nja, inte direkt. Ska göra detta i sommar, men kommer bara byta trallen och räta upp så gått det går. Kommer såga av trallen mot uterummet och bara fixa det…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.