Hej.

Har ett vidbyggt garage från -65 med måtten 4x8m i ett plan. Detta är placerat med längsta sidan längs vårt hus kortsida. Huset är 2-plans utan källare från -50. Ytterväggar av btghålsten i markplan. Gjutet bjälklag (ERGE). Övervåning av trä. Jag undersöker alternativ att utöka vår boyta och hoppas någon kanske kan ge indikationer om det är värt att gå vidare med följande idé: Att bygga på garaget med en våning och ansluta till husets övervåning.

Bifogar sektion på garaget. Jag har tyvärr ingen ritning i plan men tre ytterväggar bildar tillsammans med husets ena gavelvägg garaget. Inga andra bärande delar inom garaget.

0004 - 525205 K SEKT BER.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garaget är grundlagt på hård lera. Det finns mindre sättsprickor i ytterväggen.

Tack på förhand
 
APR APR skrev:
Hej.

Har ett vidbyggt garage från -65 med måtten 4x8m i ett plan. Detta är placerat med längsta sidan längs vårt hus kortsida. Huset är 2-plans utan källare från -50. Ytterväggar av btghålsten i markplan. Gjutet bjälklag (ERGE). Övervåning av trä. Jag undersöker alternativ att utöka vår boyta och hoppas någon kanske kan ge indikationer om det är värt att gå vidare med följande idé: Att bygga på garaget med en våning och ansluta till husets övervåning.

Bifogar sektion på garaget. Jag har tyvärr ingen ritning i plan men tre ytterväggar bildar tillsammans med husets ena gavelvägg garaget. Inga andra bärande delar inom garaget.

[bild]

Garaget är grundlagt på hård lera. Det finns mindre sättsprickor i ytterväggen.

Tack på förhand
Jag har väldigt lika förutsättning och samma tankar om att bygga till uppåt. Kom du vidare?
 
T Tobias Lund skrev:
Kom du vidare?
Hej Tobias. Nej, vi kom inte vidare, vi hade detta som ett av flera alternativ till att utöka boytan men kom efter en tid fram till att vi klarar oss med de kvm vi redan har. Önskar dig lycka till i ditt projekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.