S
Det där var faktiskt en ny nivå av bluff. Han fick dig alltså att själv skriftligt sätta priset på centralen :(
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
  • Arg
majmun och 58 till
  • Laddar…
Q
S SueCia skrev:
Det där var faktiskt en ny nivå av bluff. Han fick dig alltså att själv skriftligt sätta priset på centralen :(
Men samtidigt satte han dit sig själv, om någon säger att den vill ha något för 9k men bara får material för 1,5k så är det bedrägeri.
 
  • Gilla
majmun och 46 till
  • Laddar…
Leanath Nathanael skrev:
Det fanns ingen offert. Vi stod i trappan och pratade då jag nämnde att jag ville ha ett nytt proppskåp varpå han säger att det kostar runt 8-9000:- och att jag då ska skicka ett mail till honom att jag vill ha ett proppskåp för 8-9000:-. Då tänker jag bara att visst, det är väl lugnt jag litar på dig. Så det är väl i detta fall en så kallad muntlig offert?

Jag och min fru är helt gröna inom allt detta att anlita hantverkare o äga hus. Man tror ju inte att folk utnyttjar det...
Ja helt klart har du beställt det, tror att det är kört. MEN jag kan inte konsumentköplagen tillräckligt bra för att veta om du i efterhand kan häva ett avtal på orimlighet men någon här borde veta.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Det första du bör göra är väl helt enkelt att ringa och prata med dom och fråga vad det är som kostar 9000:- Alltså vad som ingår i det priset. Mycket kan lösas med att kommunicera med företaget i fråga. Är förresten priserna med eller utan moms?
 
  • Gilla
Johan123_2 och 17 till
  • Laddar…
Håller med att om man bett om ett 8-9k proppskåp men får ett för 1800kr är det ett direkt bedrägeri.
 
  • Gilla
SonnyListon och 20 till
  • Laddar…
Från konversationen du nämner hade jag tolkat det som att det är 8-9k för skåpet med installation. Vilket kanske skulle göra det mer rimligt? Men arbetstiden är totalt de varit på plats alltså?
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 13 till
  • Laddar…
Leanath Nathanael skrev:
Såhär såg mitt mail ut bara
Finns det inte en chans att det här är ett ärligt misstag/felkommunikation på firman? Säg att rimlig kostnad för själva skåpet med inkråm är ca. 2500, men att elektrikern på din fråga gav priset för hela bytet, dvs inklusive arbete? Och sen har den som specat fakturan bara tagit ditt mail rakt av och lagt till 9000 på fakturan, men du har samtidigt fått betala alla arbetade timmar, även de som "ingick" i skåpsbytet på 8-9000?

(6-7000 i arbete för att byta en central om inget särskilt kringarbete krävs är rätt mastigt, men i så fall helt i linje med resten av fakturan...)
 
  • Gilla
Hammelstrup och 23 till
  • Laddar…
P pjkw skrev:
Från konversationen du nämner hade jag tolkat det som att det är 8-9k för skåpet med installation. Vilket kanske skulle göra det mer rimligt? Men arbetstiden är totalt de varit på plats alltså?
Arbetstiden är den tid totalt de varit på plats + restid + några timmar som jag inte får ihop var de kommer ifrån
 
  • Gilla
Sören_D och 2 till
  • Laddar…
Motsvarande material på Elbutik.se kostar ca 4000 kr. ink moms.
Det gäller alltså det som ryms i Elcentral enligt ök.

Det känns som att prisuppgiften du fått på 8000-9000 för ett centralbyte inkluderar arbetstid och resa också.
Ingår arbetstiden för bytet i den arbetstid som ligger överst på fakturan?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 10 till
  • Laddar…
Leanath Nathanael skrev:
Arbetstiden är den tid totalt de varit på plats + restid + några timmar som jag inte får ihop var de kommer ifrån
Då skulle jag säga just det, att du tolkade 8-9k för material och installation för 8-9k för bara materialet är orimligt.
 
  • Gilla
Destrier och 12 till
  • Laddar…
Staffans2000
tttomten tttomten skrev:
Trist med överpriser men som jag förstår det så har dom faktiskt annonserat priset till dig innan installation och du har accepterat. Inte mycket att göra mer än att betala och påpeka för företaget att dom var sjukt dyra. Lärdom till nästa offert att kolla priset innan.
Men om TS hade gått med på att betala en million, hade det varit ok då också? Eller var går gränsen för bedrägeri?

Bestrid detta TS. Med ett telefonsamtal och en bestäms uppfattning, kan du inkassera din bästa timlön någonsin. Dessutom känns det gott för själen att folk inte bara kan dra ner byxorna på dig och själa kalsongerna.
Halva priset vore stöld, även det.

Fega pojkar, får inte pussa vackra flickor!

Staffan

Staffan
 
  • Gilla
Hashe och 25 till
  • Laddar…
E EyEr0n skrev:
Motsvarande material på Elbutik.se kostar ca 4000 kr. ink moms.
Det gäller alltså det som ryms i Elcentral enligt ök.

Det känns som att prisuppgiften du fått på 8000-9000 för ett centralbyte inkluderar arbetstid och resa också.
Ingår arbetstiden för bytet i den arbetstid som ligger överst på fakturan?
8-9000:- är inte inkluderat arbetstimmar. Timmarna för att sätta upp skåpet är inräknat i de 29 timmar överst.
 
  • Gilla
Mcap88
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men om TS hade gått med på att betala en million, hade det varit ok då också? Eller var går gränsen för bedrägeri?

Bestrid detta TS. Med ett telefonsamtal och en bestäms uppfattning, kan du inkassera din bästa timlön någonsin. Dessutom känns det gott för själen att folk inte bara kan dra ner byxorna på dig och själa kalsongerna.
Halva priset vore stöld, även det.

Fega pojkar, får inte pussa vackra flickor!

Staffan

Staffan
Som jag skrev i en annan post, tror det är kört när överpriset är stort men inte såååå stort. En mille är helt orimligt och borde vara lättare att häva.
Men självklart bör TS ta dusten :strong:
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Som jag skrev i en annan post, tror det är kört när överpriset är stort men inte såååå stort. En mille är helt orimligt och borde vara lättare att häva.
Men självklart bör TS ta dusten :strong:
Hehe, ja vi får se. Oavsett så ska jag ringa och försöka resonera med dem imorgon och försöka få ner priset lite förhoppningsvis. Vilken frukt det bär får vi se.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
E EyEr0n skrev:
Motsvarande material på Elbutik.se kostar ca 4000 kr. ink moms.
Det gäller alltså det som ryms i Elcentral enligt ök.

Det känns som att prisuppgiften du fått på 8000-9000 för ett centralbyte inkluderar arbetstid och resa också.
Ingår arbetstiden för bytet i den arbetstid som ligger överst på fakturan?
Nja, garo är förhållandevis billiga grejer, den bestyckning vi ser ovan kostar 2013 kr på elbutik. Då tog jag skåp, 20 dvärg, jfb, brytare, noll+jord skena.
 
  • Gilla
MichelleW och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.