Jag har gjort en utbyggnad av mitt hus och byggt ihop allt med min gäststuga på tomten för att få ett extra rum.
Nu har jag börjat måla och upptäcker att taket från utbyggnaden är snett. Det skiljer 4 cm från om man jämför med det högra och det vänstra hörnet. Jag frågade snickaren idag kring detta, som säger att han bara följt takstolen, att golvet är rakt och att det kommer se bra ut med en list.
Är detta rimligt att det kan vara såhär? Jag har betalat massa pengar för detta och vill inte ha ett snett tak. Kan någon, som kan mer än mig, förklara om det är en rimlig förklaring till att ha ett såpass snett tak?

Tack på förhand!
 
  • Vit målad vägg med dörr och snedtak som visar en ojämn skarv nära taket, vilket indikerar ett möjligt fel i konstruktionen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När man bygger ut och framförallt bygger ihop två byggnader så måste man anpassa sig efter förhållandena som är.
Svårt att svara på om det va den enda rimliga lösningen utan att se helheten hur det är konstruerat.

Har du fler bilder?
Va det en om/tillbyggnad som krävde bygglov? Och i sånt fall vem va KA?
 
Det är klart att skulle kunnat gå att Kila under läkten som man sedan skruvar innertaket mot. Det är inte helt ovanligt.

När jag inredde övervåningen skiljde det 4-5 mm över 14m. 4cm på de där tre fyra metrarna kommer nog märkas faktiskt :/ speciellt med liggande panel.

trist som tusan men inte helt lätt att göra ngt åt nu. Generellt brukar jag tycka att folk är ”gnälliga” i allmänhet men nu förstår jag ts frustration.
 
  • Gilla
Peter_Nilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.