Har en liten hall, ca 4-5m2 som jag tänkte lägga mosaik på, men vill då ha golvvärme med. Såg nyss att Jem & Fix har färdiga "golvvärmemattor", eff: 120W/m2. Är det ngt att rekommendera? Kostar lite mer än att dra kabel själv, men mycket lättare. Är ju i ett så litet utrymme med.

Sen undrar jag om det går bra att lägga (el) golvvärme under laminatgolv? Har ett rum jag skulle vilja göra det i. Hur går man då tillväga?

Tacksam för alla tips & synpunkter!
 
Det går att lägga golvvärme under laminatgolv. Kolla in vilken större byggmarknad som helst. De har broschyrer med bilder och förslag på vad du ska köpa.
Jag vill dock ge dig en liten varning. Om du inte har fullt isolerat under och det är bottenvåning så blir det väldigt mycket energispill neråt.
Min svåger som är i el-branchen la värmegolv på nästan hela bottenvåningen: Detta för att få en behaglig miljö och kunna sänka innetemperaturen (som de lockar med i broschyrerna).
Han har nu fördubblat elräkningen och en helförbannad hustru att tampas med.
 
Framförallt i ett litet utrymme så är det nästan lättare att lägga "lös" värmekabel. Det kan vara svårt att få till passningen på mattorna, de har ju en given bredd, går inte att modifiera (om man inte tar loss kabeln från mattan, men då var det ju ingen vits med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.