Fundering...gräva något större med spade än typ hål för en plint suger ju något fruktansvärt....finns det verkligen inget motoriserat som är på nivån precis över spade men inte är hela vägen till minigrävare? Google ger mig inga bra förslag så jag antar den uppfinningen inte finns än?
 
Jordborr.
 
Jordborr hjälper till en aning - Finns motoriserade eller manuella....
 
Finns det några smarta tillbehör för jordborr om man ska gräva några meters dike eller hål med ett par meters diameter?
 
P Pettttter skrev:
Finns det några smarta tillbehör för jordborr om man ska gräva några meters dike eller hål med ett par meters diameter?
Ett hål med ett par meters diameter? Beroende på djup pratar vi om ett par kubikmeter jord..då är det minigrävare eller större. Eller spade och muskler :)
 
P Pettttter skrev:
Finns det några smarta tillbehör för jordborr om man ska gräva några meters dike eller hål med ett par meters diameter?
Borra flera hål i rad snett inåt och fyll med dynamit.
 
ok det låter som att det behöver uppfinnas alltså! =) Återkommer.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Jag har läst i någon annan tråd att någon använt en tryckluftsdriven bilningsspade från Jula med gott resultat vid väldigt jobbiga markförhållanden.
eller den här lät ju lite intressant förresten! Ska kollas upp!
 
Jag kör med tryckluftsspade hemma för att luckra upp blåleran. Men man måste ju ändå gräva upp och frakta bort med en vanlig spade.
 
GoForIt GoForIt skrev:
Jag har läst i någon annan tråd att någon använt en tryckluftsdriven bilningsspade från Jula med gott resultat vid väldigt jobbiga markförhållanden.
Spade
Ska du jobba i trädgården är spaden det rätta valet.
Plötsligt blev jag också sugen på att delta i trädgårdsarbetet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.