B Bea_E skrev:
@Huddingebo @hlph Tyvärr är bilden jag bifogade från Pinterest, så jag kan inte ta med den bit till butiken för scanning dessvärre
kan du inte skriva ut bilden med en färgskrivare? Om du är nöjd med färgen som kommer ut går det garanterat hos färghandeln att hitta rätt brytning. Vi har vid några till fällen viljat ha färg som matchar tapet, svårigheten har varit att färgen på tapeten inte varit helt solid utan lite mer mellerad. Där vi har varit har de med färglappar kunnat hitta helt perfekt matchning.
 
Redigerat:
A
En riktigt bra färghandlare brukar ha koll på retro, trender osv. När vi bygger (eller byggde, vi gör nästan inga kök längre) så behövde vi bara säga " -Du vet sån där retromörkblå, som brukar vara där och där" Färggrossen hade redan egna namn på retrofärgerna, -Jaha, du menar Amazonblå(y)
 
Det är alltid svårt med bilder på skärm eller utskrivet. När jag ser mina exempel på telefonen är dessa gula medan på datorn blir den andra mer rosa. Tanken var att få tips på en start och sedan provmåla för att hitta den rätta.

Färgsatte några väggar med första förslaget :cool:

Vardagsrum med väggar delvis målade i ljusgul, matbord, TV och traditionell inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tusen tack allihop för era svar! Vad roligt att frågan om retrogul skapade sådant engagemang köket är fortfarande inte helt klart men kan ju vara kul med en bild på färgresultatet ändå. Vi valde tillslut en mörkare gul än den jag bifogade bild på från början.

NCS S 1030-Y10R

Syns till höger i bilden med snedskåpen, även om det alltid blir lite missvisande på bild. Skickar med två andra vinklar också.

Vi är jättenöjda! :)
 
  • Kök med retro keramiska kryddburkar mot mörkgul vägg, NCS S 1030-Y10R, i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg målad i NCS S 1030-Y10R nyans bredvid rulle med mönstrad tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök med retrostil, mörkgul vägg NCS S 1030-Y10R, gröna växter och trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hlph och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.